AD 2  AERODROMAI

EYKA — KAUNAS/INTERNATIONAL

EYKA AD 2.1   AERODROMO VIETOS INDEKSAS IR PAVADINIMAS

EYKA — KAUNAS/INTERNATIONAL

EYKA AD 2.2   GEOGRAFINIAI AERODROMO DUOMENYS IR ADMINISTRACIJA

1AD ARP koordinatės ir padėtis545750N 0240505E
078°/1625 M nuo THR RWY 08
2Kryptis ir atstumas (nuo miesto)052°, 14 KM nuo Kaunas
3

Vietos aukštis / Aerodromo etaloninė temperatūra

259 FT (79 M)/ 21°C
4

AD ELEV PSN geoido banga

81 FT(25 M)
5Magnetinis nuokrypis/Metinis pokytis8° E (2020)/0.13° didėja
6AD administracija, adresas, telefonas, faksas, AFS, el. paštas, URL

VĮ Lietuvos oro uostai, Kauno filialas
Oro uosto g. 4
54460 Kauno rajonas
Karmėlava, Lietuva

Tel.+370 37 399 250, +370 5 273 93 18

AFS:EYKAYDYX

El. p.info@kun.lt

URL:www.kaunas-airport.lt

7Eismo tipas (IFR/VFR)IFR-VFR
8PastabosNėra

EYKA AD 2.3   DARBO VALANDOS

1

AD administracija


AD operatorius

MON-THU 0545-1430 (0445-1330) FRI 0545-1315 (0445-1215) 0400-2400 (0300-2300)*H24
2Muitinė ir imigracijos tarnybaKaip ADH24
3Sveikatos ir sanitarinė kontrolėKaip ADH24
4AIS rengimo ir teikimo skyriusH24 Vilniaus ARO arba savitarnos žiniavietė
5ATS informacijos tarnyba (ARO)H24 Vilniaus ARO arba savitarnos žiniavietė
6Meteorologijos tarnybaH24
7Oro eismo paslaugosH24
8Degalų pylimasKaip ADH24
9Antžeminės paslaugosKaip ADH24
10Saugumo tarnybaKaip ADH24
11Priemonės nuo apledėjimoKaip ADH24
12Pastabos * Visi skrydžiai planuojami vykdyti nuo 2400 iki 0400 (nuo 2300 iki 0300) turi būti derinami tik su Operatyvinio valdymo grupe, Tel. +370 37 399 250, el. paštas: operations@kun.lt:
a) vėluojantys reguliarūs, skrendantys į Kauno oro uostą kaip į atsarginį, vykdantys paieškos ir gelbėjimo darbus, medicinos pagalbos, vyriausybiniai bei VIP skrydžiai ne vėliau kaip 15 min. iki oro uosto darbo laiko pabaigos;
b) visi kiti skrydžiai 24 valandos iki planuojamo skrydžio vykdymo laiko. Bus taikomi viršreglamentiniai tarifai.
Užsakomieji skrydžiai galimi tik suderinus su Operatyvinio valdymo grupe per antžeminių paslaugų teikėją

EYKA AD 2.4   ANTŽEMINĖS PASLAUGOS IR ĮRANGA

1Krovimo įrangaPaslaugos (iki 5 tonų)
2Degalai/tepalai rūšysJet A1, AVGAS 100LL
Tepalai: Nėra
3Degalų pylimasBe apribojimų
4Priemonės nuo apledėjimoYra
5Angarai atskrendantiems orlaiviamsNėra
6Remonto įranga atskrendantiems orlaiviamsNėra
7PastabosAntžeminių bei keleivių paslaugų galimareikia prašyti iš anksto: arba atvykus į Kauną, dažniu 121.605 MHz. Paslaugų tarnybos darbo valandos kaip ADUAB Litcargus – tel. +370 618 83 256; el. paštas: ops.kun@litcargus.lt

EYKA AD 2.5   KELEIVIŲ APTARNAVIMAS

1ViešbučiaiOro uoste ir mieste
2RestoranaiMieste
3TransportasAutobusai, taksi
4Medicinos įstaigosLigoninės mieste
5Bankas ir paštasOro uoste ir mieste
6Turizmo biurasOro uoste ir mieste
7PastabosNėra

EYKA AD 2.6   GELBĖJIMO IR UGNIAGESIŲ TARNYBA

1Aerodromo ugniagesių tarnybos kategorijaA7 AD darbo valandomis(H24)
2Gelbėjimo įrangaYra
3Sugedusio orlaivio išgabenimasNėra
4PastabosNėra

EYKA AD 2.7   SEZONINIS TINKAMUMAS IR VALYMAS

1Valymo įrangos rūšysSniego valymo mašinos, sniego rotoriai, priešapledėjimo medžiagų barstytuvai
2Darbų svarba1. RWY 08/26, TWY A į ŠIAURINĮ peroną, RWY žiburiai, ILS kritinės zonos.
2. Orlaivių stovėjimo aikštelės ŠIAURINIAME perone, TWY B ir TWY C.
3. Privažiavimo keliai ir aptarnavimo keliai.
4. TWY D ir PIETINIS peronas.
3PastabosSNOWTAM – Informacija apie sniego valymą nuolat leidžiama nuo lapkričio mėn. iki balandžio mėnSNOWTAM pranešimuose. Žr. Sniego planą AD 1.2.2 skyriuje.
RWY 08/26, TWY’s, perono nuledinimui/antiledodarai užtikrinti naudojamos NAFO/KFOR/UREA.

EYKA AD 2.8   PERONŲ, RIEDĖJIMO TAKŲ IR TIKRINIMO VIETŲ DUOMENYS

1Perono danga ir jos tvirtumasŠIAURINIS PERONASDanga:Asfaltbetonis
Stovėjimo aikštelės:Tvirtumas:
1Iki MTOW 5700 kg
2, 7PCN 120/R/B/W/T
3, 3LPCN 66/R/B/W/T
4PCN 80/R/B/W/T
5PCN 99/R/B/W/T
6, 8, 9, 12, 13, 22, 23PCN 120/F/B/X/T
10PCN 66/F/B/X/T
11PCN 83/F/B/X/T
14PCN 118/F/B/X/T
15, 16, 16R, 17, 18, 19, 20PCN 35/R/B/X/T
21PCN 35/F/B/X/T
PIETINIS PERONASAsfaltbetonisPCN 79/F/B/X/T
40PCN 79/F/B/X/T
2TWY plotis, TWY danga ir jos tvirtumasPlotis: TWY A: 23 M TWY B: 23 M TWY C: 23 M TWY D: 23 MDanga: CONC+ASPH CONC+ASPH CONC+ASPH CONC+ASPHTvirtumas: PCN 79/F/B/X/T PCN 66/F/B/X/T PCN 66/F/B/X/T PCN 79/F/B/X/T
3Aukščiamačio patikrinimo vieta ir aukštisŠiaurinio perono aukštis - 233 FT (71.10 M)
Pietinio perono aukštis - 243 FT (74.10 M)
4VOR kontroliniai taškaiVOR: Nėra
5INS kontroliniai taškaiINS: Nėra
6PastabosNėra

EYKA AD 2.9   VADOVAVIMAS RIEDĖJIMUI IR ŽENKLINIMAS

1Orlaivių stovėjimo aikštelių ženklinimas, TWY nukreipiančiosios linijos ir vizualiosios statymo į orlaivių aikšteles nuorodų sistemosOrlaivių stovėjimo aikštelių numerių, saugos linijų perone ir TWY nukreipiančiosios linijos ženklinimas.
TWY ir laukimo vietos ženklinimas.
2RWY ir TWY ženklinimas ir žiburiai ženklinimas: magnetinio kurso, ašinės linijos, slenksčio, paslinktojo slenksčio, fiksuoto atstumo zonos, tūpimo zonos, RWY kraštų.
Žiburiai: RWY šoniniai, RWY slenksčio, RWY paslinktojo slenksčio bei RWY galo.
TWY A, C ženklinimas: ašinės linijos, riedėjimo laukimo vietos ties TWY/RWY sankirta, kraštų linijos ir šoninių saugos juostų.
Žiburiai: šoniniai, stop linijos, RWY saugos - oranžinė, LIL.
TWY B ženklinimas: ašinė ir kraštų linijos, šoninių saugos juostų.
Žiburiai: šoniniai.
TWY D ženklinimas: ašinės linijos, riedėjimo laukimo vietos ties TWY/RWY sankirta, kraštų linijos.
Žiburiai
: šoniniai, stop linijos, RWY saugos - oranžinė, LIL.
3Stop linijos žiburiaiTWY A, C, D laukimo vietoje, raudoni, LIL.
4PastabosNėra

EYKA AD 2.10   AERODROMO KLIŪTYS

Kauno AD kliūčių duomenys pateikiami kaip skaitmeninis duomenų rinkinys pagal ICAO 15 priedo nuostatas. Norėdami įsigyti skaitmeninį duomenų rinkinį, žr. GEN 3.1.6.

EYKA AD 2.11   METEOROLOGINĖS INFORMACIJOS PASLAUGOS

1Bendradarbiaujanti meteorologijos tarnybaKaunas
2Darbo laikas. Aptarnavimas ne darbo metu.H24
3Tarnyba, atsakinga už TAF parengimą.
TAF galiojimo laikas.
Periodiškumas.
Prognozių ir perspėjimų skyrius (aviacija), Vilnius
24 HR
6 HR
4Tūpimo prognozės rūšis. Periodiškumas.NIL
5Priešskrydinė informacija ir konsultacijosT, D*
Prognozių ir perspėjimų skyrius (aviacija)
Tel. +370 648 05 448
6Skrydžio dokumentai. Vartojama kalba(os).C, PL*
Anglų ir lietuvių kalbos
7Žemėlapiai ir kita papildoma informacija (priešskrydinės konsultacijos)P, W, SWH, SWM, SWL*
OPMET INFO
8Papildoma įranga informacijai teiktiKompiuteris ir internetas AVBL
9ATS tarnybos, kurioms teikiama meteorologinė informacijaKaunas Prieiga
Kaunas Bokštas
10Papildoma informacija (paslaugų apribojimas)* Santrumpos pateiktos GEN 3.5.10

EYKA AD 2.12   KILIMO IR TŪPIMO TAKO CHARAKTERISTIKOS

RWY žymėjimasTikrasis pelengasRWY matmenys (M)Dangos tvirtumas (PCN) ir RWY ir SWY paviršiaiTHR/RWY galo koordinatės, DTHR koordinatės, THR geoido bangaSlenksčio aukštis ir aukščiausioji tiksliojo artėjimo tūpimo zonos vieta
123456
08085.06°3250 x 45PCN 64/F/B/X/T
Asfaltbetonis
THR – 545745.60N 0240334.21E234 FT (71.4 M)
DTHR – 545746.44N 0240350.94E239 FT (72.7 M)
GUND 81 FT (24.6 M)
26265.10°THR – 545754.62N 0240636.22E259 FT (78.9 M)
DTHR – 545753.79N 0240619.46E258 FT (78.7 M)
GUND 81 FT (24.6 M)
RWY žymėjimasRWY/SWY nuolydis RESA matmenys (M)CWY matmenys (M)Skrydžių juostos matmenys (M)Zona be kliūčių
7891011
08299 M: +0.43%
1322 M: +0.40%
90 x 90200 x 3003370 x 300Nėra
26299 M: -0.07%
1330 M: -0.05%
90 x 90200 x 3003370 x 300
12 Pastabos:
1. DTHR - Paslinktasis THR.
2. RWY 08/26: SWY Nėra.
3. DTHR nuotoliai: RWY 08 – 299 M nuo THR; RWY 26 – 299 M nuo THR.

EYKA AD 2.13   PASKELBTIEJI NUOTOLIAI

RWY žymėjimasTORA (M)TODA (M)ASDA (M)LDA (M)Pastabos
123456
083250345032502951Nėra
Nuo TWY A, D236125612361
263250345032502951Nėra
Nuo TWY C239825982398

EYKA AD 2.14   ARTĖJIMO IR KILIMO IR TŪPIMO TAKO ŽIBURIAI

RWY žymėjimasArtėjimo žiburiai
Rūšis, nuotolis, intensyv.
Slenksčio žiburiai
Spalva,
WBAR
VASIS, (MEHT) PAPITDZ žiburiai, nuotolisRWY CL žiburiai Nuotolis, intervalai, spalva, intensyv.RWY šoniniai žiburiai Nuotolis, intervalai, spalva, intensyv.RWY galo žiburiai Spalva WBAR SWY žiburiai Nuotolis, spalva
123456789
08Alpa-Ata, CAT I,
900 M, LIH
THR įleistiniai žali, LIH
DTHR Antžeminiai žali, LIH
PAPI Kairė 3,0° 61 FTNėra2950 M, intervalai 30 M, balti nuo DTHR 2050 M, toliau paeiliui raudoni ir balti 600 M, raudoni paskutiniuose 300 M, LIH3250 M, intervalai 60 M, raudoni nuo RWY THR -300 M, toliau balti 2350 M, geltoni paskutiniuose 600 M, LIHAntžeminiai Raudoni, LIHNėra
26Alpa-Ata,
CAT II,
900 M, Bėglieji žiburiai
600 M
LIH
THR įleistiniai žali, LIH
DTHR Antžeminiai žali, LIH
PAPI Kairė 3,0° 61 FTBalti,
900 M,
LIH
2950 M, intervalai 30 M, balti nuo DTHR 2050 M, toliau paeiliui raudoni ir balti 600 M, raudoni paskutiniuose 300 M, LIH3250 M, intervalai 60 M, raudoni nuo RWY THR 300 M, toliau balti 2330 M, geltoni paskutiniuose 620 M,
LIH
Antžeminiai Raudoni, LIHNėra
10 Pastabos: 1. Visi žiburiai ir PAPI, išskyrus bėgliuosius žiburius, turi 5 intensyvumo reguliavimo pakopas.
2. Bėglieji žiburiai turi 3 intensyvumo reguliavimo pakopas.

EYKA AD 2.15   KITI ŽIBURIAI, REZERVINIS ELEKTROS MAITINIMO ŠALTINIS

1ABN/IBN vieta, charakteristikos ir darbo valandosNėra
2LDI vieta ir žiburiai Anemometro vieta ir apšvietimasLDI: Nėra
Vėjo jutikliai: 328/285 M nuo DTHR RWY 08/26, apšviesti.
3TWY šoninės ir ašinės linijos apšvietimasŠoninė linija: TWY A, B, C, D – mėlyni, LIM.
Ašinė linija: Nėra.
4Rezervinis elektros maitinimo šaltinis ir persijungimo laikasRezervinis elektros maitinimo šaltinis visiems AD žiburiams.
Perjungimo laikas 1 s.
5PastabosNėra

EYKA AD 2.16   SRAIGTASPARNIŲ TŪPIMO ZONA

1FATO TLOF THR koordinatės
Geoido banga
Nėra
2TLOF ir/arba FATO aukštis M/FTNėra
3TLOF ir FATO zona, matmenys, danga ir jos tvirtumas, ženklinimasNėra
4FATO tikrasis kursasNėra
5Paskelbtieji nuotoliaiNėra
6APCH ir FATO žiburiaiNėra
7PastabosTūpimas ant kilimo ir tūpimo tako 100 M atstumu nuo RWY ir TWY A arba RWY ir TWY C sankirtos.

EYKA AD 2.17   ATS ORO ERDVĖ

1Pavadinimas ir šoninės ribosKAUNAS CTR
550147N 0234429E - 550347N 0242411E - 545347N 0242541E - 545229N 0235929E - 545529N 0234523E - 550147N 0234429E
2Vertikalios ribosGND to 1200 FT ALT
3Erdvės klasifikacijaC*
4ATS tarnybos šaukinys.
Kalba(os)
KAUNAS BOKŠTAS
Lietuvių/Anglų
5Pereinamasis absoliutusis aukštis5000 FT MSL
6Pastabos*Oro erdvės klasė G, kada nedirba ATS.

EYKA AD 2.18   ATS RYŠIŲ ĮRANGA

PaskirtisŠaukinysDažnis/KanalasDarbo valandosPastabos
12345
APP/TWR/VDFKAUNAS BOKSTAS124.205H248.33 KHz CH
Pirminis
118.505HO8.33 KHz CH
Atsarginis
ATISKAUNAS ATIS129.055H248.33 KHz CH
Tik anglų kalba
FISKAUNAS INFORMACIJA124.600 MHzH24Anglų, lietuvių kalbomis
Visos ATS121.500 MHzH24Avarinis

EYKA AD 2.19   RADIONAVIGACIJA IR RADIONAVIGACIJOS TŪPIMO ĮRENGINIAI

Įranga, MAG VAR, rūšys palaikomos įrangos
(VOR/ILS/MLS magnetinis nuokrypis)
IDENTDažnis
Kanalas
Darbo valandosSiųstuvo antenos koordinatėsDME siųstuvo antenos aukštisPastabos
1234567
DVOR/DME
(8° E/2020)
KNA114.400 MHz
(CH 91X)
H24545737.4N 0240359.1E300 FTRadialų sektoriuje nuo 150° iki 220° 4500 FT AMSL ir žemiau DVOR/DME veikimo zona yra tik 30 jūrmylių
NDB
(8° E/2020)
KUS343 KHzHO545756.6N 0240718.7E
ILS RWY 08 CAT I (8° E/2020)
LOCIKM109.500 MHzHO545755.3N 0240649.1E
GP332.600 MHzHO545742.8N 0240408.4E3.0°, RDH 51 FT
DMEIKM109.500 MHz
(CH 32X)
HO545742.8N 0240408.4E300 FTDME veikimo zona ne mažesnė kaip LOC veikimo zona. Nulinis nuotolis rodomas DTHR.
ILS RWY 26 CAT II (8° E/2020)
LOCISE109.900 MHzHO545745.0N 0240321.5E
GP333.800 MHzHO545749.0N 0240600.1E3.0°, RDH 52 FT
DMEISE109.900 MHz
(CH 36X)
HO545749.0N 0240600.1E300 FTDME veikimo zona ne mažiau kaip LOC veikimo zona. Nulinis nuotolis rodomas DTHR.

EYKA AD 2.20   VIETINĖS AERODROMO TAISYKLĖS

1   Bendros taisyklės

Kauno aerodrome taikomos vietos taisyklės. Signalininko pagalba yra būtina visiems atvykstantiems ir išvykstantiems orlaiviams. Kad orlaivis būtų saugiai naudojamas perone, informaciją kiekvienam orlaiviui atskirai teikia TWR.

Visą tolesnę informaciją apie taisykles galima gauti Kauno TWR.

2   Riedėjimas į stovėjimo aikštelę ir iš jos

Atskrendančiam orlaiviui TWR praneša stovėjimo aikštelės numerį.

Visi atvykstantys orlaiviai aikštelėje yra pasitinkami signalininko.

Palydos paslaugų galima prašyti TWR.

ATC leidimas išduodamas prieš orlaiviui išriedant iš stovėjimo vietos ar riedėjimo iki parengiamojo starto metu, CH 124.205.

Išskrendantys orlaiviai leidimą paleisti variklius, stumti ar riedėti gauna iš:

  • TWR CH 124.205;
  • Signalininko (tiesioginio ryšio ir/ar rankų ženklais).

Pajudant iš orlaivių stovėjimo aikštelių ir riedant perone naudoti minimalią variklių trauką.

C kategorijos ir didesnių orlaivių 180 laipsnių apsisukimas ant kilimo ir tūpimo tako ne tam skirtose vietose draudžiamas nuo kovo 31 d. iki spalio 31d.

3   Bendrosios aviacijos orlaivių stovėjimo vieta

Bendrosios aviacijos orlaivius į stovėjimo vietą lydi signalininkas.

Išskrendantys bendrosios aviacijos orlaiviai leidimą paleisti variklius ar riedėti gauna iš:

  • TWR CH 124.205;
  • Signalininko (tiesioginio ryšio ir/ar rankų ženklais).
4   Sraigtasparnių stovėjimo vieta

Sraigtasparnius į jų stovėjimo vietą lydi signalininkas.

Išskrendantys sraigtasparniai leidimą paleisti variklius ar riedėti gauna iš:

  • TWR CH 124.205;
  • Signalininko (tiesioginio ryšio ir/ar rankų ženklais).
5   Peronas, riedėjimas žiemą

Riedėjimo takai neturi ašinės linijos žiburių. Riedėjimo pagalbinės linijos gali būti nepastebimos sniege. Palydos paslaugų galima paprašyti TWR.

6   Riedėjimo apribojimai

Riedėjimo apribojimai pateikti aerodromo eismo ir orlaivių stovėjimo aikštelių schemos antrame lape EYKA AD 2.24-02 - 02.

7   Mokomieji ir pratybų skrydžiai. Techninių bandymų skrydžiai. Kilimo ir tūpimo takų naudojimas

Mokomieji, pratybų bei techninių bandymų skrydžiai galimi tik Kauno TWR leidus. Informaciją apie kilimo ir tūpimo takų naudojimą teikia TWR.

Prasto matomumo procedūrų (LVP) taikymas treniruotėms, aprašytas EYKA AD 2.22 dalyje 3.3.8 punkte.

Reguliariems skrydžiams apribojimai netaikomi.

8   Sraigtasparnių eismas, apribojimai

Nėra.

9   Sugedusio orlaivio pašalinimas nuo kilimo ir tūpimo tako

Tuo atveju, kai orlaivis sugenda ant kilimo ir tūpimo tako, savininko ar naudotojo pareiga yra pasirūpinti, kad jis kaip galima greičiau būtų pašalintas nuo tako. Jei savininkas ar naudotojas sugedusio orlaivio skubiai nepašalina, jį pašalins aerodromo tarnybos už savininko ar naudotojo lėšas.

10   Orlaivio variklių bandymai, apribojimai

Atlikti orlaivio variklių bandymus galima tik gavus AD operatoriaus leidimą. Prieš paleidžiant variklius informuoti AD operatorių apie darbų pradžią ir planuojamą darbų pabaigą. Orlaiviai leidimą paleisti variklius gauna iš TWR CH 124.205. Būtina palaikyti radijo ryšį su TWR viso darbo metu ir pranešti apie darbo pabaigą.

EYKA AD 2.21   TRIUKŠMO MAŽINIMO PROCEDŪROS

Nuo 2007 m. balandžio 22 d. Kauno oro uoste triukšmo mažinimo procedūros turėtų atitikti Civilinių ikigarsinių reaktyvinių lėktuvų skrydžių ribojimo Lietuvos Respublikos oro uostuose taisykles patvirtintas Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro ir aplinkos ministro 2007 m. kovo 23 d. įsakymu Nr. 3-96/D1-171.

Šios taisyklės nustato apribojimus civilinių ikigarsinių reaktyvinių lėktuvų (toliau - lėktuvai) skrydžiams į arba iš Lietuvos Respublikos oro uostų.

  1. Taisyklės taikomos lėktuvams, kurių didžiausia kilimo masė 34 000 kg ar daugiau ir kuriuose pagal orlaivio tipo sertifikatą numatyta daugiau nei 19 keleivių, neįskaitant lėktuvo įgulos vietų.
  2. Lėktuvai gali atskristi arba išskristi iš Lietuvos Respublikos oro uostų tik tuo atveju, jeigu jie atitinka Tarptautinės civilinės aviacijos konvencijos antrosios redakcijos (1988) 16 priedo 1 tomo II dalies 3 skyriuje nustatytus standartus.
  3. Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) turi teisę netaikyti šių taisyklių 2. punkto reikalavimų istorinės reikšmės lėktuvams. Apie padarytą išimtį bei tokio sprendimo pagrindą LTSA turi pranešti kitų Europos Bendrijų valstybių narių atsakingoms institucijoms bei Europos Komisijai.
  4. Išduodama leidimus skrydžiams, LTSA turi pripažinti kitos Europos Bendrijų valstybės narės padarytas išimtis, kurias ji padarė savo orlaivių registre registruotiems lėktuvams.
  5. Ypatingais atvejais LTSA gali leisti laikinai naudoti šių taisyklių 2. punkto reikalavimus neatitinkantį lėktuvą Lietuvos Respublikos oro uostuose, jeigu:
    1. lėktuvo skrydžiai yra tokie svarbūs, kad drausti laikinai daryti išimtį būtų nepateisinama;
    2. lėktuvas vykdo nekomercinį skrydį, susijusį su jo remontu, technine priežiūra arba modifikavimu.

EYKA AD 2.22   SKRYDŽIŲ PROCEDŪROS

1   Bendroji

Visi skrydžiai Kauno TMA ir Kauno CTR vykdomi pagal FPL.

2   Atskridimas pagal IFR
2.1  Laukimo procedūros nurodytos Artėjimo tūpti žemėlapiuose arba STAR žemėlapiuose: žr. EYKA AD 2.24-12, EYKA AD 2.24-13, EYKA AD 2.24-20, EYKA AD 2.24-21, EYKA AD 2.24-22 ir EYKA AD 2.24-23. Visos laukimo zonos nurodomos skrydžių valdymo vadavietės.
2.2  RNAV (GNSS, VOR/DME) standartinių atskridimo pagal prietaisus maršrutų perdanga: žr. EYKA AD 2.24-12 ir EYKA AD 2.24-13.
2.2.1  Kai RNAV STAR remiasi buvimo vietos atnaujinimu pagal GNSS, jis laikomas P-RNAV. Tokiu atveju orlaiviuose turi būti zonos navigacijos įranga (RNAV) su mažiausiai 1 jūrmylės navigacijos tikslumo rodikliu (RNP).
Pastaba.Kauno TMA buvimo vietos atnaujinimas pagal DME/DME kaip rezervinis nėra naudojamas.
2.2.2  Atskrendantiems orlaiviams, sertifikuotiems tiksliosios zonos navigacijos P-RNAV operacijoms, bus paskirtas GNSS STAR. Orlaiviams, nesertifikuotiems P-RNAV operacijoms, bus paskirtas VOR/DME STAR. Orlaiviams, neketinantiems vykdyti STAR, bus paskirtas radiolokacinis nukreipimas. Orlaivio vadas, gavęs leidimą zonos navigacijai (RNAV) ir negalėdamas skristi pagal RNAV, privalo pranešti skrydžių valdymo vadavietei naudojant frazeologiją „UNABLE RNAV STAR“.
2.2.3  Sugedus RNAV įrangai arba sutrikus buvimo vietos atnaujinimui pagal GNSS ir/arba VOR/DME, orlaivio vadas iš karto pagal galimybę privalo pranešti apie tai skrydžių valdymo vadavietei. Skrydžių valdymo vadavietė nukreips pagal radiolokatorių arba suteiks leidimą skrydžiui į atitinkamą navigacinę priemonę.
2.2.4  FL/absoliutaus aukščio apribojimai P-RNAV STAR taškuose nereiškia leidimo žemėti iki nurodyto FL/absoliutaus aukščio. Skrydžių valdymo vadavietė suteiks aiškų leidimą:
  • skristi STAR kaip paskelbta naudojant tolydaus žemėjimo artėjant tūpti frazeologiją „DESCEND VIA XXXXX XX ARRIVAL” (”descend via” leidimas yra instrukcija pilotui žemėti tokiu būdu, kad išlaikyti paskelbtus šoninius maršruto profilius, FL/absoliučius aukščius, bei greičius);
  • skristi STAR kai FL/absoliutus aukštis paskirtas skrydžių valdymo vadavietės.
2.2.5  Privaloma laikytis paskelbtų galiojančių FL/absoliutaus aukščio apribojimų, kurie sutampa arba yra aukščiau leisto FL/absoliutaus aukščio. Jeigu dėl paskelbtų greičio apribojimų neįmanoma laikytis FL/absoliutaus aukščio apribojimų, kuo skubiau pranešama skrydžių valdymo vadavietei.
2.2.6  Neturintiems RNAV įrangos orlaiviams, arba orlaiviams su RNAV įranga negalintiems vykdyti paskelbtų STAR – atitinkamai informuoti skrydžių valdymo vadavietę ir skristi tiesiai į IAF KNA užėjimui tūpti pagal prietaisus. Skrydžių valdymo vadavietė nurodys FL/absoliutaus aukščio apribojimus. Pagal užklausimą galimas radiolokacinis nukreipimas Kauno TMA ribose.
2.2.7  Neturintiems VOR įrangos orlaiviams netaikantiems RNAV procedūrų – atitinkamai informuoti skrydžių valdymo vadavietę ir skristi tiesiai į IAF KUS užėjimui tūpti pagal prietaisus (žr. EYKA AD 2.24-30, EYKA AD 2.24-31. EYKA AD 2.24-32, EYKA AD 2.24-33). Skrydžių valdymo vadavietė nurodys FL arba absoliutaus aukščio apribojimus. Pagal užklausimą galimas radiolokacinis nukreipimas Kauno TMA ribose.
2.2.8  Kai orlaivio vadas, vadovaudamasis EU-OPS 1.405 punkto c papunkčio nuostatomis, praskridęs tolimąjį ženklinamąjį radijo švyturį ar jo atitikmenį ir gavęs pranešimą, kad kilimo ir tūpimo tako matomumas (RVR) nukrito žemiau taikomų minimumų, tęsia artėjimą tūpti iki DA/H arba MDA/H: skrydžių vadovo duotas leidimas tūpti „Cleared to land“, duodamas atsižvelgiant tik į RWY būklę bei skirstymo minimumų išlaikymą ir nelaikomas skrydžių vadovo suteiktu leidimu tūpti žemiau taikomo minimumo. Už tokiomis sąlygomis priimtą sprendimą tūpti išimtinai atsako orlaivio vadas.
2.2.9  Ryšio gedimas – žr. EYKA AD 2.24-12, EYKA AD 2.24-13 ir EYKA AD 2.24-19.
2.2.10   Triukšmo mažinimo procedūros turi būti taikomos pagal ICAO dok. 8168, 1 tomo 7 skyriaus reikalavimus.
3   Išskridimas pagal IFR
3.1  Išskrendančio orlaivio vadas užmezga radijo ryšį su Kauno aerodromo skrydžių valdymo vadaviete tam, kad:
  • praneštų orlaivio pastatymo vietą;
  • patvirtintų ATIS informaciją ir atkartotų QNH;
  • gautų leidimą paleisti variklius;
  • prieš išskrisdamas praneštų apie ketinimą pašalinti apledėjimą nuo orlaivio;
  • gautų skrydžių valdymo vadavietės leidimą.
3.2  RNAV (GNSS, VOR/DME) perdanga su standartiniais išskridimais pagal prietaisus: žr. EYKA AD 2.24-10 ir EYKA AD 2.24-11.
3.2.1  Kai RNAV SID remiasi buvimo vietos atnaujinimu pagal GNSS, jis laikomas P-RNAV. Tokiu atveju orlaiviuose turi būti zonos navigacijos įranga (RNAV) su mažiausiai 1 jūrmylės navigacijos tikslumo rodikliu (RNP).
Pastaba.Kauno TMA buvimo vietos atnaujinimas pagal DME/DME kaip rezervinis nėra naudojamas.
3.2.2  Išskrendančiam orlaiviui bus paskirtas SID, kuriame taikoma RNAV (GNSS, VOR/DME) perdanga, arba detalus išskridimo leidimas. Orlaiviai vykdantys SID privalo aukštėti su gradientu PDG 6.6% (400 FT/NM) iki 4000 pėdų MSL. Orlaiviams negalintiems vykdyti paskelbtų SID – atitinkamai informuoti skrydžių valdymo vadavietę.
3.2.3  Orlaiviams kylantiems nuo RWY 08 ir negalintiems išlaikyti SID – neleidžiama pradėti posūkio tol, kol nepasieks 2200 pėdų MSL. Pasiekus 2200 pėdų MSL vykdyti posūkį atitinkamo VOR radialo užgriebimui ir skristi į REP, arba kaip nurodyta skrydžių valdymo vadavietės.

Orlaiviams kylantiems nuo RWY 26 ir negalintiems išlaikyti SID – neleidžiama pradėti posūkio tol, kol nepasieks 2200 pėdų MSL. Veikiant EYTSA2, skrydžių valdymo vadavietės leidime gali būti nurodytas 5000 pėdų MSL. Pasiekus 2200 arba 5000 pėdų MSL vykdyti posūkį atitinkamo VOR radialo užgriebimui ir skristi į REP, arba kaip nurodyta skrydžių valdymo vadavietės.

3.2.4  Visakrypčiai išskridimai (tik orlaivio vadui paprašius):

Išskridimui naudojant RWY 08/26, aukštėti tiesiai su gradientu PDG 6.6% (400 FT/NM) iki posūkio aukščio 700 pėdų MSL, toliau aukštėti iki atitinkamo MSA.

3.2.5  Ryšio gedimas: žr. EYKA AD 2.24-10, EYKA AD 2.24-11 ir EYKA AD 2.24-19.
3.2.6  Triukšmo mažinimo procedūros turi būti taikomos pagal ICAO dok. 8168, 1 tomo 7 skyriaus reikalavimus.
3.3  Prasto matomumo procedūra (LVP)
3.3.1  Kilimo ir tūpimo takai ir susijusi įranga

RWY 26 įrengtas ILS ir atitinka reikalavimus tūpimams pagal CAT II. RWY 08 įrengtas ILS ir atitinka reikalavimus tūpimams pagal CAT I.

3.3.2  Pasiruošimas prasto matomumo procedūroms ir jų užbaigimas
  1. Pasiruošimas prasto matomumo procedūroms pradedamas, kai kilimo ir tūpimo tako matomumas (RVR) sumažėja iki 800 M arba mažiau, ir/arba debesų aukštis sumažėja iki 300 pėdų arba mažiau ir stebima mažėjimo tendencija;
  2. prasto matomumo procedūros pradedamos taikyti, kai RVR yra mažesnis nei 600 M arba debesų padas yra žemesnis nei 200 pėdų;
  3. prasto matomumo procedūrų taikymas bus baigiamas, kai RVR yra 600 M arba daugiau ir debesų aukštis didesnis kaip 200 pėdų stebima didėjimo tendencija.
3.3.3  Prasto matomumo procedūrų vykdymas

Apie prasto matomumo procedūrų galiojimą bus pranešama ATIS arba radijo ryšio pagalba „LOW VISIBILITY PROCEDURES IN FORCE“.

3.3.4  Išvykstantys orlaiviai
  1. Esant RVR mažiau 600 M, bet ne mažiau 450 M, palyda suteikiama, jeigu to prašo orlaivio įgula;
  2. esant RVR mažiau kaip 450 M, palyda privaloma;
  3. prašydami leidimo riedėti išskridimui, kai RVR yra mažiau 450 M, pilotai privalo nurodyti stovėjimo aikštelės numerį ir pranešti, kad stebi pasirengusį juos lydėti palydos automobilį;
  4. palydos automobilis lydės orlaivį nuo stovėjimo aikštelės iki perono ir riedėjimo tako A arba B sankirtos.
3.3.5  Atvykstantys orlaiviai
  1. Atvykstantys orlaiviai, kai taikomas radiolokacinis nukreipimas, bus nukreipiami į ILS sektorių ne arčiau kaip 10 jūrmylių nuo RWY tūpimo zonos;
  2. ILS kurso jautrioji zona bus apsaugota, kai tupiantis pagal ILS orlaivis bus 2 jūrmylių atstumu nuo tūpimo zonos;
  3. atlaisvinę kilimo ir tūpimo taką, pilotai privalo pranešti „RUNWAY VACATED“.
3.3.6  LVP taikymo metu:
  1. aerodromo manevravimo lauke vienu metu gali būti tik vienas orlaivis, prireikus – orlaivio palydos automobilis, o avarijos atveju – prie avariją patyrusio orlaivio artėjančios avarinės pagalbos transporto priemonės;
  2. prie avariją patyrusio orlaivio artėjančioms avarinės pagalbos transporto priemonėms teikiama pirmenybė viso kito aerodromo paviršiumi judančio eismo atžvilgiu;
  3. kitoms transporto priemonėms, nei nurodyta punkte a), leidžiama užimti manevravimo lauką tik kai jame nėra orlaivio.
3.3.7  Apie prasto matomumo procedūrų pabaigą bus pranešta ATIS arba radijo ryšio pagalba „LOW VISIBILITY PROCEDURES CANCELLED AT (time)“.
3.3.8  Norėdami treniruotis II kategorijos artėjimo tūpti procedūrą, pilotai apie tai turi pranešti Kaunas TWR vartodami frazę „PRAŠAU TRENIRUOTĖS – II KATEGORIJOS ARTĖJIMAS“. Įgula bus papildomai informuota, jei nebus galimybės užtikrinti ILS jautrios zonos atlaisvinimą ir jei specialios skrydžių valdymo procedūros nebus taikomos.
4   Radiolokacinės procedūros Kauno TMA
4.1  Radiolokacinis nukreipimas ir eilės tvarka

– Yra.

4.2  Artėjimas tūpti pagal apžvalgos radiolokatorių

– Nėra.

4.3   Tiksliojo artėjimo tūpti radiolokatorius

– Nėra.

5   VFR skrydžiai
5.1  VFR pranešimo taškai, VFR laukimas ir rekomenduojami atskridimo ir išskridimo pagal VFR taisykles maršrutai yra nustatyti: žr. EYKA AD 2.24-41.
5.2  VFR skrydžių procedūros Kauno TMA/CTR:
  1. turi būti užpildytas skrydžio planas;
  2. Kauno aerodromo skrydžių valdymo vadavietės leidimas turi būti gautas ne vėliau kaip prieš 5 min. iki įskridimo į TMA/CTR;
  3. nukrypimai nuo skrydžių valdymo leidimo galimi tik tada, jei leidimas buvo gautas anksčiau;
  4. abipusis radijo ryšys palaikomas nurodytu dažniu. Informaciją apie paskirtąjį dažnį galima gauti iš Kauno aerodromo skrydžių valdymo vadavietės.

EYKA AD 2.23   PAPILDOMA INFORMACIJA

Paukščių telkimasis Kauno aerodromo apylinkėse

Tipiškas žemyninis aerodromas. Labai ryškus paukščių telkimasis. Išskirtini 4 metų laikotarpiai: paukščių žiemojimas (lapkritis–vasaris), pavasario (kovas–balandis) ir rudens (rugsėjis–spalis) paukščių migracijos, perėjimas ir jauniklių klajonės (gegužė–rugpjūtis).

Žiemos periodui būdingiausi varninių paukščių (kovų, kuosų, varnų) ir karvelių paros perskridimai (susikaupimai orlaivių kilimo ir tūpimo takuose bei virš kilimo ir tūpimo tako). Tai būdingos paros mitybos paieškos, kai iš nakvynės vietų ryte paukščiai skrenda į savo mitybos plotus, iš kurių vakare vėl grįžta nakvynei.

Didžiausias šių paukščių perskridimų aktyvumas būna 1 valanda iki ir 1–2 valandos po saulėtekio bei 1–2 valandos iki saulėlydžio. Skridimo aukščiai siekia 200 m.

Pavasario paukščių migracijos metu dominuoja varniniai paukščiai (kovai, kuosos), pempės, varnėnai, kirai, dirviniai vieversiai, žąsys, antys, dieniniai plėšrieji paukščiai. Pagrindinė skridimo kryptis NE; skridimo aukščiai siekia 150 m dieną ir 2000 m naktį. Intensyviausia paukščių migracija praėjus 1–4 valandoms po saulėtekio dieną ir 1–3, 6–7 valandoms po saulėlydžio naktį.

Paukščių perėjimo ir jau palikusių lizdą paukščių klajonių metu aerodromo teritorijoje galima pamatyti – gegužės mėn. – kovų, kuosų, varnėnų, karvelių, čiurlių. Birželio mėn. – varninių, varnėnų ir karvelių skaičius padidėja pasirodžius jaunikliams, kurie aerodromo teritorijoje kelia didelį pavojų.

Per šienapjūtę į oro uosto teritoriją suskrenda daugybė paukščių.

Liepos–rugpjūčio mėn. pradeda migruoti varnėnai, čiurliai, suaktyvėja kregždės, oro uosto teritorijoje pagausėja kirų.

Rudens paukščių migracijos metu, rugsėjo mėn., daugiausia varnėnų, kovų, kikilių, vieversių, zylių. Spalio mėn. pradžioje skrenda varnėnai, kikiliai, kirai. Spalio mėn. antroje pusėje pasirodo migruojantys varniniai paukščiai. Mėnesio gale ima formuotis varninių paros perskridimai. Migracijų kryptys W–SW; skridimo aukščiai iki 250 m dieną ir iki 2000 m nakties metu. Pavojingiausios paros valandos: 1–4, 6–8 valandos po saulėlydžio naktį ir 2–4 valandos po saulėtekio dieną.

ATS informuoja pilotus apie šiuos paukščių skrydžius ir jų susitelkimo vietas bei skridimo AGL.

Pirmiau nurodytu laiku orlaivių pilotams rekomenduojama, jei orlaivių įrengimų numatyti apribojimai leidžia, naudoti tūpimo žibintus kilimo ir tūpimo, artėjimo tūpti ir aukštėjimo metu.

Paukščius baido transliuojami paukščių pavojaus garsai, kurie įrašyti šaudymo ir gaudymo tinklais metu. Aplinkos keitimas nors ir nepašalina pavojaus, bet ji mažina. Tai geresnis šiukšlių tvarkymas, žemių drenavimas, krūmų ar medžių bei dirvos šalinimas/keitimas bei žemės ūkio veiklos apribojimas.

EYKA AD 2.24   KAUNO AERODROMO ŽEMĖLAPIAI

EYKA AD 2.24-01 Aerodromo žemėlapis - ICAO
EYKA AD 2.24-02 Aerodromo eismo ir orlaivių stovėjimo aikštelių schema - ICAO
EYKA AD 2.24-05 Aerodromo kliūčių žemėlapis (A tipas) - ICAO
EYKA AD 2.24-06 Tiksliojo artėjimo tūpti vietovės žemėlapis – ICAO RWY 26
EYKA AD 2.24-10 RNAV (GNSS, VOR/DME) perdanga standartinio išskridimo pagal prietaisus žemėlapis (SID) - ICAO RWY 08
EYKA AD 2.24-11 RNAV (GNSS, VOR/DME) perdanga standartinio išskridimo pagal prietaisus žemėlapis (SID) - ICAO RWY 26
EYKA AD 2.24-12 RNAV (GNSS, VOR/DME) perdanga standartinio atskridimo pagal prietaisus žemėlapis (STAR) - ICAO RWY 08
EYKA AD 2.24-13 RNAV (GNSS, VOR/DME) perdanga standartinio atskridimo pagal prietaisus žemėlapis (STAR) - ICAO RWY 26
EYKA AD 2.24-19 ATC stebėjimo mažiausio absoliutaus aukščio žemėlapis – ICAO
EYKA AD 2.24-20 Artėjimo tūpti pagal prietaisus žemėlapis - ICAO ILS Z RWY 08 (CAT A/B/C/D)
EYKA AD 2.24-21 Artėjimo tūpti pagal prietaisus žemėlapis - ICAO ILS Y or LOC RWY 08 (CAT A/B/C/D)
EYKA AD 2.24-22 Artėjimo tūpti pagal prietaisus žemėlapis - ICAO ILS CAT II Z RWY 26 (CAT A/B/C/D)
EYKA AD 2.24-23 Artėjimo tūpti pagal prietaisus žemėlapis - ICAO ILS CAT II Y or LOC RWY 26 (CAT A/B/C/D)
EYKA AD 2.24-24 Artėjimo tūpti pagal prietaisus žemėlapis - ICAO RNP RWY 08
EYKA AD 2.24-25 Artėjimo tūpti pagal prietaisus žemėlapis - ICAO RNP RWY 26
EYKA AD 2.24-26 Artėjimo tūpti pagal prietaisus žemėlapis - ICAO VOR Z RWY 08 (CAT A/B)
EYKA AD 2.24-27 Artėjimo tūpti pagal prietaisus žemėlapis - ICAO VOR Y RWY 08 (CAT C/D)
EYKA AD 2.24-28 Artėjimo tūpti pagal prietaisus žemėlapis - ICAO VOR Z RWY 26 (CAT A/B)
EYKA AD 2.24-29 Artėjimo tūpti pagal prietaisus žemėlapis - ICAO VOR Y RWY 26 (CAT C/D)
EYKA AD 2.24-30 Artėjimo tūpti pagal prietaisus žemėlapis - ICAO NDB Z RWY 08 (CAT A/B)
EYKA AD 2.24-31 Artėjimo tūpti pagal prietaisus žemėlapis - ICAO NDB Y RWY 08 (CAT C/D)
EYKA AD 2.24-32 Artėjimo tūpti pagal prietaisus žemėlapis - ICAO NDB Z RWY 26 (CAT A/B)
EYKA AD 2.24-33 Artėjimo tūpti pagal prietaisus žemėlapis - ICAO NDB Y RWY 26 (CAT C/D)
EYKA AD 2.24-41 Vizualiojo artėjimo tūpti žemėlapis RWY 08/26 - ICAO