ENR 1.6   ATS RADIOLOKACINĖS PASLAUGOS IR PROCEDŪROS

ENR 1.6.1   PIRMINIS RADIOLOKATORIUS

1   Papildomos paslaugos
1.1  Radiolokacinė tarnyba yra ATS struktūrinė dalis, teikianti radiolokacines paslaugas. Šioms paslaugoms įtakos turi daug faktorių – radiolokatoriaus veikimo zona, skrydžių vadovo darbo krūvis bei įrengimų galimybės, ir kiekvienu konkrečiu atveju radiolokacinio valdymo skrydžių vadovas sprendžia, kada jis gali tęsti ar pradėti teikti radiolokacines paslaugas.
1.2  Paprastai radiolokacinės paslaugos teikiamos kai vartojami šie šaukiniai:
  1. orlaiviui teikiamos erdvės skrydžių valdymo paslaugos - „Vilnius kontrolė“;
  2. orlaiviui teikiamos prieigų skrydžių valdymo paslaugos - „Kaunas bokštas“, „Palanga bokštas“, „Šiauliai bokštas“ ir „Vilnius prieiga“.
1.3  Lietuvoje yra šios radiolokacinės stotys:
  1. TAR (PSR/SSR) - stotis Vilniuje, padėtis 54 38 22.14N 025 17 48.93E, veikimo nuotolis 60 NM/200 NM, režimas S, apžvalgos atpažinimo kodas (SI)=29;
  2. SMR – stotis Vilniuje, padėtis 54 38 36.48N 025 17 48.20E, veikimo nuotolis 6000 M;
  3. TAR (PSR/SSR) - stotis Palangoje, padėtis 55 59 04.12N 021 06 36.35E, veikimo nuotolis 60 NM/200 NM, režimas S, SI=38;
  4. TAR (PSR/SSR) - stotis Kaune, padėtis 54 57 29.57N 024 03 33.38E, veikimo nuotolis 60 NM/240 NM, režimas S, SI=06.

Vilniaus ACC naudojasi Kauno, Palangos ir Vilniaus radiolokacinėmis stotimis.

Vilniaus APP naudojasi Vilniaus oro uosto radiolokacine stotimi TAR (PSR/SSR).

Palangos TWR naudojasi Palangos radiolokacine stotimi TAR (PSR/SSR).

Kauno TWR naudojasi Kauno radiolokacine stotimi TAR (PSR/SSR).

Šiaulių TWR naudojasi Šiaulių radiolokacine stotimi TAR (PSR/SSR).

2   Naudojimasis radiolokacinio valdymo paslaugomis

Radiolokacinis atpažinimas vyksta pagal ICAO reikalavimus.

Radiolokacinės paslaugos teikiamos valdomojoje oro erdvėje tiems orlaiviams, kurie skrenda Kaunas TMA, CTR (EYKA AD 2.24-19), Palanga TMA, CTR (EYPA AD 2.24-19), Šiauliai TMA, CTR (EYSA AD 2.24-19), Vilnius TMA, CTR (EYVI AD 2.24-19). Į šią paslaugą gali įeiti:

  1. radiolokacinis atskrendančių, išskrendančių ir maršrute esančių orlaivių skirstymas;
  2. atskrendančių, išskrendančių ir maršrute esančių orlaivių radiolokacinė kontrolė, kai suteikiama informacija apie bet kokį didelį nukrypimą nuo skrydžio trajektorijos;
  3. jei pageidaujama, radiolokacinis nukreipimas;
  4. pagalba, kai orlaivį ištinka avarija;
  5. pagalba orlaiviui, įskrendančiam į valdomąją oro erdvę;
  6. įspėjimai ir kitų orlaivių buvimo vietos pranešimai, jei jie gali kelti pavojų;
  7. informacija, galinti padėti navigacijai.
Pastaba.Jei yra kamuolinių lietaus debesų, radiolokacinio nukreipimo paslauga neteikiama.

Mažiausias horizontalus radiolokacinis skirstymas yra:

  1. TMA: 3 jūrmylės tarp atpažintų valdomųjų orlaivių;
  2. CTA, UTA: 5 jūrmylės tarp atpažintų valdomųjų orlaivių.

Lygiai, kuriuos radiolokacinio valdymo skrydžių vadovas paskiria pilotui, garantuoja mažiausiąjį vietovės perskridimo aukštį pagal skrydžio fazę.

3   Radiolokatoriaus ir oro - žemės radijo ryšio gedimo procedūros
3.1   Radiolokatoriaus gedimas

Radiolokatoriaus gedimo atveju arba praradus radiolokacinio atpažinimo informaciją, skrydžių valdymo padalinys taikys atitinkamas nenumatytų (ypatingųjų) atvejų priemones.

3.2   Radijo gedimas

Radiolokacinio valdymo skrydžių vadovas nustato, ar orlaivio radijo imtuvas veikia, nurodydamas pilotui daryti posūkį ar posūkius. Jei posūkiai yra pastebimi, tai radiolokacinio valdymo skrydžių vadovas orlaiviui toliau teikia radiolokacines paslaugas.

Jei orlaivio radijo siųstuvas visiškai neveikia, tai orlaivio pilotas turi atlikti procedūrą, numatytą ICAO. Jei radiolokacinis atpažinimas jau buvo įvykęs, tai radiolokacinio valdymo skrydžių vadovas nukreips kitus atpažintus orlaivius iš jo trajektorijos tol, kol šis orlaivis išskris iš radiolokatoriaus veikimo zonos.

4   Reikalavimai buvimo vietos pranešimams kalbiniu ir CPDLC ryšiu

Nėra.

5   Radiolokatoriaus aprėpties zonos grafinis atvaizdavimas

Radiolokatoriaus aprėpties zona yra pavaizduota žemėlapyje „Radiolokatorių veikimo zona“.

ENR 1.6.2   ANTRINIS APŽVALGOS RADIOLOKATORIUS (SSR)

1   Avarinė procedūra
1.1  Patekęs į avarinę padėtį pilotas naudoja paskutinį paskirtą kodą, jeigu nėra kitų nurodymų.
1.2  Greta ENR 1.6.2, 1.1 punkte minėtos procedūros, pilotas gali nustatyti A režimo kodą 7700, jeigu mano, kad tai tinkamiausias veiksmas esant tam tikro pobūdžio situacijai.
1.3  Įvykus radijo ryšio įrangos gedimui, pilotas nustato atsakiklio A režimo kodą 7600 ir atlieka veiksmus, kurių reikalauja tokia situacija.
1.4  Orlaivyje įvykus neteisėto kišimosi aktui, pilotas stengiasi nustatyti režimo A kodą 7500, kad praneštų (signalizuotų) apie situaciją, nebent dėl tam tikrų aplinkybių būtų tikslinga naudoti kodą 7700. Orlaivio, kurį perėmė karinis orlaivis, pilotas gali taikyti ENR 1.6.2, 1.1 punkte nurodytą procedūrą, jeigu mano, kad tai tinkama atsižvelgus į aplinkybes tam tikru atveju.
1.5  Sutrikus SSR atsakiklio veikimui C režimu, pilotas, jeigu nenurodyta kitaip, nedelsdamas apie tai praneša atitinkamam skrydžių valdymo padaliniui, išjungia informacijos apie absoliutųjį aukštį perdavimą ir siunčia C režimo atsako impulsus. Jeigu atsakiklio modelis neleidžia atlikti aukščiau nurodytų procedūrų, pilotas visiškai išjungia C režimą ir naudoja siuntimą A režimu.
Jeigu SSR atsakiklio modelis yra toks, kad nėra galimybės atskirai išjungti A ir C režimų, SSR atsakiklio negalima išjungti negavus aiškaus nurodymo iš skrydžių valdymo padalinio, siekiant užtikrinti informacijos apie atpažinimo kodą ir buvimo vietą nepertraukiamą siuntimą A režimu.
Įskridęs į skrydžių valdymo padalinio atsakomybės erdvę, pilotas taiko atitinkamas priemones ir apie tai praneša skrydžių valdymo padaliniui.
2   Procedūros, sugedus radijo ryšiui ir įvykus neteisėtam įsikišimui
2.1  Procedūros, sugedus radijo ryšiui.

Procedūros, sugedus radijo ryšiui aprašytos AIP ENR 1.1, 5.1 dalyje ir atitinkamo aerodromo oro navigacijos žemėlapiuose.

2.2  Procedūra, įvykus neteisėtam įsikišimui.

Orlaivio lakūnai, kai įvyksta neteisėtas įsikišimas, turi stengtis nustatyti atsakiklį A darbo režimu ir 7500 kodu, kad būtų pranešta apie padėtį, nebent aplinkybės pateisintų A+C darbo režimą, 7700 kodą.

Pastaba.Vilniaus FIR/UIR yra vykdoma nuolatinė režimo A/C, kodų 7500, 7600 ir 7700 stebėsena.
3   SSR sistemos kodų paskyrimas

Išskrendantiems, atskrendantiems ir praskrendantiems orlaiviams funkciniai kodai paskiriami, remiantis SSR skirstymo sąrašu, paskelbtu Europos Regiono ANP.

4   Reikalavimai buvimo vietos pranešimams kalbiniu ir CPDLC ryšiu

Nėra.

5   Radiolokatoriaus aprėpties zonos grafinis atvaizdavimas

Radiolokatoriaus aprėpties zona yra pavaizduota žemėlapyje „Radiolokatorių veikimo zona“.

ENR 1.6.3   AUTOMATINIO PRIKLAUSOMO STEBĖJIMO PERDAVIMAS (ADS-B)

Netaikoma.

ENR 1.6.4   KITA SUSIJUSI INFORMACIJA IR PROCEDŪROS

Nėra.

Radiolokatorių veikimo zona