EYKA — KAUNAS/INTERNATIONAL
1 | AD ARP koordinatės ir padėtis | 545750N 0240505E 078°/1625 M nuo THR RWY 08 |
2 | Kryptis ir atstumas (nuo miesto) | 052°, 14 KM nuo Kaunas |
3 | Vietos aukštis / Aerodromo etaloninė temperatūra | 259 FT (79 M)/ 21°C |
4 | AD ELEV PSN geoido banga | 81 FT(25 M) |
5 | Magnetinis nuokrypis/Metinis pokytis | 8° E (2020)/0.13° didėja |
6 | AD administracija, adresas, telefonas, faksas, AFS, el. paštas, URL | VĮ Lietuvos oro uostai, Kauno filialas Tel.+370 37 399 250, +370 5 273 93 18 AFS:EYKAYDYX El. p.info@kun.lt |
7 | Eismo tipas (IFR/VFR) | IFR-VFR |
8 | Pastabos | Nėra |
1 | AD administracija
| MON-THU 0545-1430 (0445-1330) FRI 0545-1315 (0445-1215) 0400-2400 (0300-2300)* |
2 | Muitinė ir imigracijos tarnyba | Kaip AD |
3 | Sveikatos ir sanitarinė kontrolė | Kaip AD |
4 | AIS rengimo ir teikimo skyrius | H24 Vilniaus ARO arba savitarnos žiniavietė |
5 | ATS informacijos tarnyba (ARO) | H24 Vilniaus ARO arba savitarnos žiniavietė |
6 | Meteorologijos tarnyba | H24 |
7 | Oro eismo paslaugos | H24 |
8 | Degalų pylimas | Kaip AD |
9 | Antžeminės paslaugos | Kaip AD |
10 | Saugumo tarnyba | Kaip AD |
11 | Priemonės nuo apledėjimo | Kaip AD |
12 | Pastabos * Visi skrydžiai planuojami vykdyti nuo 2400 iki 0400 (nuo 2300 iki 0300) turi būti derinami tik su Operatyvinio valdymo grupe, Tel. +370 37 399 250, el. paštas: operations@kun.lt: |
1 | Krovimo įranga | Paslaugos (iki 5 tonų) |
2 | Degalai/tepalai rūšys | Jet A1, AVGAS 100LL Tepalai: Nėra |
3 | Degalų pylimas | Be apribojimų |
4 | Priemonės nuo apledėjimo | Yra |
5 | Angarai atskrendantiems orlaiviams | Nėra |
6 | Remonto įranga atskrendantiems orlaiviams | Nėra |
7 | Pastabos | Antžeminių paslaugų galima prašyti iš anksto arba atvykus į Kauną, dažniu 121.605 MHz. Paslaugų tarnybos darbo valandos kaip AD |
1 | Viešbučiai | Oro uoste ir mieste |
2 | Restoranai | Mieste |
3 | Transportas | Autobusai, taksi |
4 | Medicinos įstaigos | Ligoninės mieste |
5 | Bankas ir paštas | Oro uoste ir mieste |
6 | Turizmo biuras | Oro uoste ir mieste |
7 | Pastabos | Nėra |
1 | Aerodromo ugniagesių tarnybos kategorija | A7, AD darbo valandomis |
2 | Gelbėjimo įranga | Yra |
3 | Sugedusio orlaivio išgabenimas | Nėra |
4 | Pastabos | Nėra |
1 | Valymo įrangos rūšys | Sniego valymo mašinos, sniego rotoriai, priešapledėjimo medžiagų barstytuvai |
2 | Darbų svarba | 1. RWY 08/26, TWY A į ŠIAURINĮ peroną, RWY žiburiai, ILS kritinės zonos. 2. Orlaivių stovėjimo aikštelės ŠIAURINIAME perone, TWY B ir TWY C. 3. Privažiavimo keliai ir aptarnavimo keliai. 4. TWY D ir PIETINIS peronas. |
3 | Pastabos | SNOWTAM – informacija apie sniego valymą nuolat leidžiama nuo lapkričio mėn. iki balandžio mėn. Žr. Sniego planą AD 1.2.2 skyriuje. RWY 08/26, TWY’s, perono nuledinimui/antiledodarai užtikrinti naudojamos NAFO/KFOR/UREA. |
1 | Perono danga ir jos tvirtumas | ŠIAURINIS PERONAS | Danga: | Asfaltbetonis |
Stovėjimo aikštelės: | Tvirtumas: | |||
1 | Iki MTOW 5700 kg | |||
2, 7 | PCN 120/R/B/W/T | |||
3, 3L | PCN 66/R/B/W/T | |||
4 | PCN 80/R/B/W/T | |||
5 | PCN 99/R/B/W/T | |||
6, 8, 9, 12, 13, 22, 23 | PCN 120/F/B/X/T | |||
10 | PCN 66/F/B/X/T | |||
11 | PCN 83/F/B/X/T | |||
14 | PCN 118/F/B/X/T | |||
15, 16, 16R, 17, 18, 19, 20 | PCN 35/R/B/X/T | |||
21 | PCN 35/F/B/X/T | |||
PIETINIS PERONAS | Asfaltbetonis | PCN 79/F/B/X/T | ||
40 | PCN 79/F/B/X/T | |||
2 | TWY plotis, TWY danga ir jos tvirtumas | Plotis: TWY A: 23 M TWY B: 23 M TWY C: 23 M TWY D: 23 M | Danga: CONC+ASPH CONC+ASPH CONC+ASPH CONC+ASPH | Tvirtumas: PCN 79/F/B/X/T PCN 66/F/B/X/T PCN 66/F/B/X/T PCN 79/F/B/X/T |
3 | Aukščiamačio patikrinimo vieta ir aukštis | Šiaurinio perono aukštis - 233 FT (71.10 M) Pietinio perono aukštis - 243 FT (74.10 M) | ||
4 | VOR kontroliniai taškai | VOR: Nėra | ||
5 | INS kontroliniai taškai | INS: Nėra | ||
6 | Pastabos | Nėra |
1 | Orlaivių stovėjimo aikštelių ženklinimas, TWY nukreipiančiosios linijos ir vizualiosios statymo į orlaivių aikšteles nuorodų sistemos | Orlaivių stovėjimo aikštelių numerių, saugos linijų perone ir TWY nukreipiančiosios linijos ženklinimas. TWY ir laukimo vietos ženklinimas. |
2 | RWY ir TWY ženklinimas ir žiburiai | ženklinimas: magnetinio kurso, ašinės linijos, slenksčio, paslinktojo slenksčio, fiksuoto atstumo zonos, tūpimo zonos, RWY kraštų. Žiburiai: RWY šoniniai, RWY slenksčio, RWY paslinktojo slenksčio bei RWY galo. TWY A, C ženklinimas: ašinės linijos, riedėjimo laukimo vietos ties TWY/RWY sankirta, kraštų linijos ir šoninių saugos juostų. Žiburiai: šoniniai, stop linijos, RWY saugos - oranžinė, LIL. TWY B ženklinimas: ašinė ir kraštų linijos, šoninių saugos juostų. Žiburiai: šoniniai. TWY D ženklinimas: ašinės linijos, riedėjimo laukimo vietos ties TWY/RWY sankirta, kraštų linijos. Žiburiai: šoniniai, stop linijos, RWY saugos - oranžinė, LIL. |
3 | Stop linijos žiburiai | TWY A, C, D laukimo vietoje, raudoni, LIL. |
4 | Pastabos | Nėra |
Kauno AD kliūčių duomenys pateikiami kaip skaitmeninis duomenų rinkinys pagal ICAO 15 priedo nuostatas. Norėdami įsigyti skaitmeninį duomenų rinkinį, žr. GEN 3.1.6.
1 | Bendradarbiaujanti meteorologijos tarnyba | Kaunas |
2 | Darbo laikas. Aptarnavimas ne darbo metu. | H24 |
3 | Tarnyba, atsakinga už TAF parengimą. TAF galiojimo laikas. Periodiškumas. | Prognozių ir perspėjimų skyrius (aviacija), Vilnius 24 HR 6 HR |
4 | Tūpimo prognozės rūšis. Periodiškumas. | NIL |
5 | Priešskrydinė informacija ir konsultacijos | T, D* Prognozių ir perspėjimų skyrius (aviacija) Tel. +370 648 05 448 |
6 | Skrydžio dokumentai. Vartojama kalba(os). | C, PL* Anglų ir lietuvių kalbos |
7 | Žemėlapiai ir kita papildoma informacija (priešskrydinės konsultacijos) | P, W, SWH, SWM, SWL* OPMET INFO |
8 | Papildoma įranga informacijai teikti | Kompiuteris ir internetas AVBL |
9 | ATS tarnybos, kurioms teikiama meteorologinė informacija | Kaunas Prieiga Kaunas Bokštas |
10 | Papildoma informacija (paslaugų apribojimas) | * Santrumpos pateiktos GEN 3.5.10 |
RWY žymėjimas | Tikrasis pelengas | RWY matmenys (M) | Dangos tvirtumas (PCN) ir RWY ir SWY paviršiai | THR/RWY galo koordinatės, DTHR koordinatės, THR geoido banga | Slenksčio aukštis ir aukščiausioji tiksliojo artėjimo tūpimo zonos vieta |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
08 | 085.06° | 3250 x 45 | PCN 64/F/B/X/T Asfaltbetonis | THR – 545745.60N 0240334.21E | 234 FT (71.4 M) |
DTHR – 545746.44N 0240350.94E | 239 FT (72.7 M) | ||||
GUND 81 FT (24.6 M) | |||||
26 | 265.10° | THR – 545754.62N 0240636.22E | 259 FT (78.9 M) | ||
DTHR – 545753.79N 0240619.46E | 258 FT (78.7 M) | ||||
GUND 81 FT (24.6 M) |
RWY žymėjimas | RWY/SWY nuolydis | RESA matmenys (M) | CWY matmenys (M) | Skrydžių juostos matmenys (M) | Zona be kliūčių |
---|---|---|---|---|---|
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | |
08 | 299 M: +0.43% 1322 M: +0.40% | 90 x 90 | 200 x 300 | 3370 x 300 | Nėra |
26 | 299 M: -0.07% 1330 M: -0.05% | 90 x 90 | 200 x 300 | 3370 x 300 | |
12 Pastabos: 1. DTHR - Paslinktasis THR. 2. RWY 08/26: SWY Nėra. 3. DTHR nuotoliai: RWY 08 – 299 M nuo THR; RWY 26 – 299 M nuo THR. |
RWY žymėjimas | TORA (M) | TODA (M) | ASDA (M) | LDA (M) | Pastabos |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
08 | 3250 | 3450 | 3250 | 2951 | Nėra |
Nuo TWY A, D | 2361 | 2561 | 2361 | – | |
26 | 3250 | 3450 | 3250 | 2951 | Nėra |
Nuo TWY C | 2398 | 2598 | 2398 | – |
RWY žymėjimas | Artėjimo žiburiai Rūšis, nuotolis, intensyv. | Slenksčio žiburiai Spalva, WBAR | VASIS, (MEHT) PAPI | TDZ žiburiai, nuotolis | RWY CL žiburiai Nuotolis, intervalai, spalva, intensyv. | RWY šoniniai žiburiai Nuotolis, intervalai, spalva, intensyv. | RWY galo žiburiai Spalva WBAR | SWY žiburiai Nuotolis, spalva |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
08 | Alpa-Ata, CAT I, 900 M, LIH | THR įleistiniai žali, LIH DTHR Antžeminiai žali, LIH | PAPI Kairė 3,0° 61 FT | Nėra | 2950 M, intervalai 30 M, balti nuo DTHR 2050 M, toliau paeiliui raudoni ir balti 600 M, raudoni paskutiniuose 300 M, LIH | 3250 M, intervalai 60 M, raudoni nuo RWY THR -300 M, toliau balti 2350 M, geltoni paskutiniuose 600 M, LIH | Antžeminiai Raudoni, LIH | Nėra |
26 | Alpa-Ata, CAT II, 900 M, Bėglieji žiburiai 600 M LIH | THR įleistiniai žali, LIH DTHR Antžeminiai žali, LIH | PAPI Kairė 3,0° 61 FT | Balti, 900 M, LIH | 2950 M, intervalai 30 M, balti nuo DTHR 2050 M, toliau paeiliui raudoni ir balti 600 M, raudoni paskutiniuose 300 M, LIH | 3250 M, intervalai 60 M, raudoni nuo RWY THR 300 M, toliau balti 2330 M, geltoni paskutiniuose 620 M, LIH | Antžeminiai Raudoni, LIH | Nėra |
10 Pastabos: 1. Visi žiburiai ir PAPI, išskyrus bėgliuosius žiburius, turi 5 intensyvumo reguliavimo pakopas. |
1 | ABN/IBN vieta, charakteristikos ir darbo valandos | Nėra |
2 | LDI vieta ir žiburiai Anemometro vieta ir apšvietimas | LDI: Nėra Vėjo jutikliai: 328/285 M nuo DTHR RWY 08/26, apšviesti. |
3 | TWY šoninės ir ašinės linijos apšvietimas | Šoninė linija: TWY A, B, C, D – mėlyni, LIM. Ašinė linija: Nėra. |
4 | Rezervinis elektros maitinimo šaltinis ir persijungimo laikas | Rezervinis elektros maitinimo šaltinis visiems AD žiburiams. Perjungimo laikas 1 s. |
5 | Pastabos | Nėra |
1 | FATO TLOF THR koordinatės Geoido banga | Nėra |
2 | TLOF ir/arba FATO aukštis M/FT | Nėra |
3 | TLOF ir FATO zona, matmenys, danga ir jos tvirtumas, ženklinimas | Nėra |
4 | FATO tikrasis kursas | Nėra |
5 | Paskelbtieji nuotoliai | Nėra |
6 | APCH ir FATO žiburiai | Nėra |
7 | Pastabos | Tūpimas ant kilimo ir tūpimo tako 100 M atstumu nuo RWY ir TWY A arba RWY ir TWY C sankirtos. |
1 | Pavadinimas ir šoninės ribos | KAUNAS CTR 550147N 0234429E - 550347N 0242411E - 545347N 0242541E - 545229N 0235929E - 545529N 0234523E - 550147N 0234429E |
2 | Vertikalios ribos | GND to 1200 FT ALT |
3 | Erdvės klasifikacija | C* |
4 | ATS tarnybos šaukinys. Kalba(os) | KAUNAS BOKŠTAS Lietuvių/Anglų |
5 | Pereinamasis absoliutusis aukštis | 5000 FT MSL |
6 | Pastabos | *Oro erdvės klasė G, kada nedirba ATS. |
Paskirtis | Šaukinys | Dažnis/Kanalas | Darbo valandos | Pastabos |
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
APP/TWR/VDF | KAUNAS BOKSTAS | 124.205 | H24 | 8.33 KHz CH Pirminis |
118.505 | HO | 8.33 KHz CH Atsarginis | ||
ATIS | KAUNAS ATIS | 129.055 | H24 | 8.33 KHz CH Tik anglų kalba |
FIS | KAUNAS INFORMACIJA | 124.600 MHz | H24 | Anglų, lietuvių kalbomis |
Visos ATS | 121.500 MHz | H24 | Avarinis |
Įranga, MAG VAR, rūšys palaikomos įrangos (VOR/ILS/MLS magnetinis nuokrypis) | IDENT | Dažnis Kanalas | Darbo valandos | Siųstuvo antenos koordinatės | DME siųstuvo antenos aukštis | Pastabos |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
DVOR/DME (8° E/2020) | KNA | 114.400 MHz (CH 91X) | H24 | 545737.4N 0240359.1E | 300 FT | Radialų sektoriuje nuo 150° iki 220° 4500 FT AMSL ir žemiau DVOR/DME veikimo zona yra tik 30 jūrmylių |
NDB (8° E/2020) | KUS | 343 KHz | HO | 545756.6N 0240718.7E | ||
ILS RWY 08 CAT I (8° E/2020) | ||||||
LOC | IKM | 109.500 MHz | HO | 545755.3N 0240649.1E | ||
GP | 332.600 MHz | HO | 545742.8N 0240408.4E | 3.0°, RDH 51 FT | ||
DME | IKM | 109.500 MHz (CH 32X) | HO | 545742.8N 0240408.4E | 300 FT | DME veikimo zona ne mažesnė kaip LOC veikimo zona. Nulinis nuotolis rodomas DTHR. |
ILS RWY 26 CAT II (8° E/2020) | ||||||
LOC | ISE | 109.900 MHz | HO | 545745.0N 0240321.5E | ||
GP | 333.800 MHz | HO | 545749.0N 0240600.1E | 3.0°, RDH 52 FT | ||
DME | ISE | 109.900 MHz (CH 36X) | HO | 545749.0N 0240600.1E | 300 FT | DME veikimo zona ne mažiau kaip LOC veikimo zona. Nulinis nuotolis rodomas DTHR. |
Kauno aerodrome taikomos vietos taisyklės. Signalininko pagalba yra būtina visiems atvykstantiems ir išvykstantiems orlaiviams. Kad orlaivis būtų saugiai naudojamas perone, informaciją kiekvienam orlaiviui atskirai teikia TWR.
Visą tolesnę informaciją apie taisykles galima gauti Kauno TWR.
Atskrendančiam orlaiviui TWR praneša stovėjimo aikštelės numerį.
Visi atvykstantys orlaiviai aikštelėje yra pasitinkami signalininko.
Palydos paslaugų galima prašyti TWR.
ATC leidimas išduodamas prieš orlaiviui išriedant iš stovėjimo vietos ar riedėjimo iki parengiamojo starto metu, CH 124.205.
Išskrendantys orlaiviai leidimą paleisti variklius, stumti ar riedėti gauna iš:
Pajudant iš orlaivių stovėjimo aikštelių ir riedant perone naudoti minimalią variklių trauką.
C kategorijos ir didesnių orlaivių 180 laipsnių apsisukimas ant kilimo ir tūpimo tako ne tam skirtose vietose draudžiamas nuo kovo 31 d. iki spalio 31d.
Bendrosios aviacijos orlaivius į stovėjimo vietą lydi signalininkas.
Išskrendantys bendrosios aviacijos orlaiviai leidimą paleisti variklius ar riedėti gauna iš:
Sraigtasparnius į jų stovėjimo vietą lydi signalininkas.
Išskrendantys sraigtasparniai leidimą paleisti variklius ar riedėti gauna iš:
Riedėjimo takai neturi ašinės linijos žiburių. Riedėjimo pagalbinės linijos gali būti nepastebimos sniege. Palydos paslaugų galima paprašyti TWR.
Riedėjimo apribojimai pateikti aerodromo eismo ir orlaivių stovėjimo aikštelių schemos antrame lape EYKA AD 2.24-02 - 02.
Mokomieji, pratybų bei techninių bandymų skrydžiai galimi tik Kauno TWR leidus. Informaciją apie kilimo ir tūpimo takų naudojimą teikia TWR.
Prasto matomumo procedūrų (LVP) taikymas treniruotėms, aprašytas EYKA AD 2.22 dalyje 3.3.8 punkte.
Reguliariems skrydžiams apribojimai netaikomi.
Nėra.
Tuo atveju, kai orlaivis sugenda ant kilimo ir tūpimo tako, savininko ar naudotojo pareiga yra pasirūpinti, kad jis kaip galima greičiau būtų pašalintas nuo tako. Jei savininkas ar naudotojas sugedusio orlaivio skubiai nepašalina, jį pašalins aerodromo tarnybos už savininko ar naudotojo lėšas.
Atlikti orlaivio variklių bandymus galima tik gavus AD operatoriaus leidimą. Prieš paleidžiant variklius informuoti AD operatorių apie darbų pradžią ir planuojamą darbų pabaigą. Orlaiviai leidimą paleisti variklius gauna iš TWR CH 124.205. Būtina palaikyti radijo ryšį su TWR viso darbo metu ir pranešti apie darbo pabaigą.
Nuo 2007 m. balandžio 22 d. Kauno oro uoste triukšmo mažinimo procedūros turėtų atitikti Civilinių ikigarsinių reaktyvinių lėktuvų skrydžių ribojimo Lietuvos Respublikos oro uostuose taisykles patvirtintas Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro ir aplinkos ministro 2007 m. kovo 23 d. įsakymu Nr. 3-96/D1-171.
Šios taisyklės nustato apribojimus civilinių ikigarsinių reaktyvinių lėktuvų (toliau - lėktuvai) skrydžiams į arba iš Lietuvos Respublikos oro uostų.
Visi skrydžiai Kauno TMA ir Kauno CTR vykdomi pagal FPL.
Pastaba. | Kauno TMA buvimo vietos atnaujinimas pagal DME/DME kaip rezervinis nėra naudojamas. |
Pastaba. | Kauno TMA buvimo vietos atnaujinimas pagal DME/DME kaip rezervinis nėra naudojamas. |
Orlaiviams kylantiems nuo RWY 26 ir negalintiems išlaikyti SID – neleidžiama pradėti posūkio tol, kol nepasieks 2200 pėdų MSL. Veikiant EYTSA2, skrydžių valdymo vadavietės leidime gali būti nurodytas 5000 pėdų MSL. Pasiekus 2200 arba 5000 pėdų MSL vykdyti posūkį atitinkamo VOR radialo užgriebimui ir skristi į REP, arba kaip nurodyta skrydžių valdymo vadavietės.
Išskridimui naudojant RWY 08/26, aukštėti tiesiai su gradientu PDG 6.6% (400 FT/NM) iki posūkio aukščio 700 pėdų MSL, toliau aukštėti iki atitinkamo MSA.
RWY 26 įrengtas ILS ir atitinka reikalavimus tūpimams pagal CAT II. RWY 08 įrengtas ILS ir atitinka reikalavimus tūpimams pagal CAT I.
Apie prasto matomumo procedūrų galiojimą bus pranešama ATIS arba radijo ryšio pagalba „LOW VISIBILITY PROCEDURES IN FORCE“.
– Yra.
– Nėra.
– Nėra.
Paukščių telkimasis Kauno aerodromo apylinkėse
Tipiškas žemyninis aerodromas. Labai ryškus paukščių telkimasis. Išskirtini 4 metų laikotarpiai: paukščių žiemojimas (lapkritis–vasaris), pavasario (kovas–balandis) ir rudens (rugsėjis–spalis) paukščių migracijos, perėjimas ir jauniklių klajonės (gegužė–rugpjūtis).
Žiemos periodui būdingiausi varninių paukščių (kovų, kuosų, varnų) ir karvelių paros perskridimai (susikaupimai orlaivių kilimo ir tūpimo takuose bei virš kilimo ir tūpimo tako). Tai būdingos paros mitybos paieškos, kai iš nakvynės vietų ryte paukščiai skrenda į savo mitybos plotus, iš kurių vakare vėl grįžta nakvynei.
Didžiausias šių paukščių perskridimų aktyvumas būna 1 valanda iki ir 1–2 valandos po saulėtekio bei 1–2 valandos iki saulėlydžio. Skridimo aukščiai siekia 200 m.
Pavasario paukščių migracijos metu dominuoja varniniai paukščiai (kovai, kuosos), pempės, varnėnai, kirai, dirviniai vieversiai, žąsys, antys, dieniniai plėšrieji paukščiai. Pagrindinė skridimo kryptis NE; skridimo aukščiai siekia 150 m dieną ir 2000 m naktį. Intensyviausia paukščių migracija praėjus 1–4 valandoms po saulėtekio dieną ir 1–3, 6–7 valandoms po saulėlydžio naktį.
Paukščių perėjimo ir jau palikusių lizdą paukščių klajonių metu aerodromo teritorijoje galima pamatyti – gegužės mėn. – kovų, kuosų, varnėnų, karvelių, čiurlių. Birželio mėn. – varninių, varnėnų ir karvelių skaičius padidėja pasirodžius jaunikliams, kurie aerodromo teritorijoje kelia didelį pavojų.
Per šienapjūtę į oro uosto teritoriją suskrenda daugybė paukščių.
Liepos–rugpjūčio mėn. pradeda migruoti varnėnai, čiurliai, suaktyvėja kregždės, oro uosto teritorijoje pagausėja kirų.
Rudens paukščių migracijos metu, rugsėjo mėn., daugiausia varnėnų, kovų, kikilių, vieversių, zylių. Spalio mėn. pradžioje skrenda varnėnai, kikiliai, kirai. Spalio mėn. antroje pusėje pasirodo migruojantys varniniai paukščiai. Mėnesio gale ima formuotis varninių paros perskridimai. Migracijų kryptys W–SW; skridimo aukščiai iki 250 m dieną ir iki 2000 m nakties metu. Pavojingiausios paros valandos: 1–4, 6–8 valandos po saulėlydžio naktį ir 2–4 valandos po saulėtekio dieną.
ATS informuoja pilotus apie šiuos paukščių skrydžius ir jų susitelkimo vietas bei skridimo AGL.
Pirmiau nurodytu laiku orlaivių pilotams rekomenduojama, jei orlaivių įrengimų numatyti apribojimai leidžia, naudoti tūpimo žibintus kilimo ir tūpimo, artėjimo tūpti ir aukštėjimo metu.
Paukščius baido transliuojami paukščių pavojaus garsai, kurie įrašyti šaudymo ir gaudymo tinklais metu. Aplinkos keitimas nors ir nepašalina pavojaus, bet ji mažina. Tai geresnis šiukšlių tvarkymas, žemių drenavimas, krūmų ar medžių bei dirvos šalinimas/keitimas bei žemės ūkio veiklos apribojimas.
EYKA AD 2.24-01 Aerodromo žemėlapis - ICAO | |
EYKA AD 2.24-02 Aerodromo eismo ir orlaivių stovėjimo aikštelių schema - ICAO | |
EYKA AD 2.24-05 Aerodromo kliūčių žemėlapis (A tipas) - ICAO | |
EYKA AD 2.24-06 Tiksliojo artėjimo tūpti vietovės žemėlapis – ICAO RWY 26 | |
EYKA AD 2.24-10 RNAV (GNSS, VOR/DME) perdanga standartinio išskridimo pagal prietaisus žemėlapis (SID) - ICAO RWY 08 | |
EYKA AD 2.24-11 RNAV (GNSS, VOR/DME) perdanga standartinio išskridimo pagal prietaisus žemėlapis (SID) - ICAO RWY 26 | |
EYKA AD 2.24-12 RNAV (GNSS, VOR/DME) perdanga standartinio atskridimo pagal prietaisus žemėlapis (STAR) - ICAO RWY 08 | |
EYKA AD 2.24-13 RNAV (GNSS, VOR/DME) perdanga standartinio atskridimo pagal prietaisus žemėlapis (STAR) - ICAO RWY 26 | |
EYKA AD 2.24-19 ATC stebėjimo mažiausio absoliutaus aukščio žemėlapis – ICAO | |
EYKA AD 2.24-20 Artėjimo tūpti pagal prietaisus žemėlapis - ICAO ILS Z RWY 08 (CAT A/B/C/D) | |
EYKA AD 2.24-21 Artėjimo tūpti pagal prietaisus žemėlapis - ICAO ILS Y or LOC RWY 08 (CAT A/B/C/D) | |
EYKA AD 2.24-22 Artėjimo tūpti pagal prietaisus žemėlapis - ICAO ILS CAT II Z RWY 26 (CAT A/B/C/D) | |
EYKA AD 2.24-23 Artėjimo tūpti pagal prietaisus žemėlapis - ICAO ILS CAT II Y or LOC RWY 26 (CAT A/B/C/D) | |
EYKA AD 2.24-24 Artėjimo tūpti pagal prietaisus žemėlapis - ICAO RNP RWY 08 | |
EYKA AD 2.24-25 Artėjimo tūpti pagal prietaisus žemėlapis - ICAO RNP RWY 26 | |
EYKA AD 2.24-26 Artėjimo tūpti pagal prietaisus žemėlapis - ICAO VOR Z RWY 08 (CAT A/B) | |
EYKA AD 2.24-27 Artėjimo tūpti pagal prietaisus žemėlapis - ICAO VOR Y RWY 08 (CAT C/D) | |
EYKA AD 2.24-28 Artėjimo tūpti pagal prietaisus žemėlapis - ICAO VOR Z RWY 26 (CAT A/B) | |
EYKA AD 2.24-29 Artėjimo tūpti pagal prietaisus žemėlapis - ICAO VOR Y RWY 26 (CAT C/D) | |
EYKA AD 2.24-30 Artėjimo tūpti pagal prietaisus žemėlapis - ICAO NDB Z RWY 08 (CAT A/B) | |
EYKA AD 2.24-31 Artėjimo tūpti pagal prietaisus žemėlapis - ICAO NDB Y RWY 08 (CAT C/D) | |
EYKA AD 2.24-32 Artėjimo tūpti pagal prietaisus žemėlapis - ICAO NDB Z RWY 26 (CAT A/B) | |
EYKA AD 2.24-33 Artėjimo tūpti pagal prietaisus žemėlapis - ICAO NDB Y RWY 26 (CAT C/D) | |
EYKA AD 2.24-41 Vizualiojo artėjimo tūpti žemėlapis RWY 08/26 - ICAO | |