GEN 1.7   SKIRTUMAI, PALYGINTI SU ICAO STANDARTAIS, REKOMENDACIJOMIS IR PROCEDŪROMIS

1   SKIRTUMAI, PALYGINTI SU ICAO STANDARTAIS, REKOMENDACIJOMIS IR PROCEDŪROMIS

1 priedas Personalo licencijavimas
NuorodaSkirtumai
1 skyrius1.2.9.6 a)Pilotai, įrodantys kalbos mokėjimą darbiniu kalbos vartojimo lygiu (4 lygis), vertinami kas keturis metus
2 skyrius2.3.3.1.1Kandidatas kaip orlaivio pilotas turi būti skraidęs ne mažiau kaip 45 valandas
2.3.4.1.1Kandidatas kaip sraigtasparnio pilotas turi būti skraidęs ne mažiau kaip 45 valandas
4 skyrius4.4.1.1Išduodant skrydžio vadovo licenciją nėra nustatyti reikalavimai amžiui
4.4.1.3Padalinio patvirtinimo kurso trukmė nenustatyta
4.5.1Kvalifikacijų sąrašas šiek tiek skiriasi:
a) aerodromo vizualiojo skrydžių valdymo;
b) aerodromo skrydžių valdymo pagal prietaisus;
c) prieigos procedūrinio skrydžių valdymo;
d) prieigos stebimojo skrydžių valdymo;
e) rajono procedūrinio skrydžių valdymo;
f) rajono stebimojo skrydžių valdymo
4.5.2.2.1Padalinio patvirtinimo kurso trukmė nenustatyta
4.5.2.2.2Išduodamo pirmojo ir atnaujinamo padalinio patvirtinimo galiojimo laikotarpis prasideda ne vėliau kaip per 30 dienų nuo tos dienos, kai sėkmingai baigtas vertinimas
4.5.3.1Kai kurios kvalifikacijos šiek tiek skiriasi, tačiau Komisijos Reglamentas Nr. 2015/340 apima jas visas
4.5.3.3Instruktoriaus patvirtinimo turėtojai turi būti įgalioti teikti mokymą ir priežiūrą darbo vietoje tose pozicijose, kurioms galioja padalinio patvirtinimas
4.5.3.4Skrydžių vadovo licencijos turėtojas negali naudotis kvalifikacija suteiktomis privilegijomis, jeigu nesinaudojo jomis daugiau kaip 90 dienų arba padalinio patvirtinimo galiojimo nepavyksta pratęsti dėl neišdirbto minimalaus valandų skaičiaus
4.7Ši licencija neišduodama
2 priedas Skrydžių taisyklės
NuorodaSkirtumai
3 skyrius3.2.2Nauja nuostata. Įgyvendinimo reglamento (ES) Nr. 923/2012 SERA.3210 b punkte nustatyta:
b) Orlaivis, kuriam žinoma, kad kitas orlaivis negali tinkamai manevruoti, duoda šiam orlaiviui kelią.
3.2.2.4Nauja nuostata. Įgyvendinimo reglamento (ES) Nr. 923/2012 SERA.3210 c punkto 3 dalies i papunktis skiriasi nuo ICAO 2 priedo 3.2.2.4 punkto tuo, kad nurodoma, jog:
i) Sklandytuvų lenkimas. Sklandytuvas, kuris lenkia kitą sklandytuvą, gali pasukti į dešinę arba į kairę.
3.2.3.2 b)Įgyvendinimo reglamento (ES) Nr. 923/2012 SERA.3215 b punkto 2 dalyje nustatyta (ICAO 2 priedo standarto 3.2.3.2 dalies b punktą papildžius paryškintu tekstu):
2) visuose aerodromo judėjimo lauke esančiuose orlaiviuose kiek įmanoma įjungiami žiburiai, skirti orlaivio konstrukcijos matmenims paženklinti (išskyrus atvejus, kai orlaiviai nejuda ir yra kitaip tinkamai apšviesti);
3.2.5 c) ir d)Įgyvendinimo reglamento (ES) Nr. 923/2012 SERA.3225 punktas skiriasi nuo ICAO 2 priedo standarto 3.2.5 punkto c papunkčio ir 3.2.5 punkto d papunkčio tuo, kad jame nurodyta, jog c ir d punktai netaikomi oro balionams:
c) išskyrus oro balionus, kildamas arba artėdamas tūpti, visus posūkius daro kairėn, nebent skrydžių valdymo tarnyba nurodytų kitaip;
d) išskyrus oro balionus, kyla ir tūpia prieš vėją, nebent dėl saugos, kilimo ir tūpimo tako padėties arba oro eismo nustatoma, kad tikslinga pasirinkti kitą kryptį.
3.3.1.2ICAO 2 priedo 3.3.1.2 punktas pakeičiamas Įgyvendinimo reglamento (ES) Nr. 923/2012 SERA.4001 b punktu. Šio ICAO standarto ir šio Sąjungos reglamento skirtumai:- kalbant apie numatomus tarptautinius skrydžius pagal VST, Sąjungos reglamentas (SERA.4001 punkto b papunkčio 5 dalis) skiriasi nuo ICAO 2 priedo standarto 3.3.1.2 punkto e papunkčio tuo, kad jame įterptas paryškintas tekstas:
„bet kokį tarptautinį skrydį, nebent atitinkamos valstybės nustatytų kitaip.“
- kalbant apie VST ir SPT skrydžius, kuriuos numatoma vykdyti naktį, į Sąjungos reglamentą SERA.4001 b punkto 6 papunktyje įtrauktas papildomas reikalavimas:
„6) skrydį, kurį numatoma vykdyti naktį, jeigu išvykstama iš šalia aerodromo esančios teritorijos.“
Šis skirtumas taip pat nurodytas aprašant skirtumą (4 skyrius, 4.3 punktas), taikomą VST.
3.8 ir 2 priedėlis3 skyriaus 3.8 dalyje esantys žodžiai „patyręs nelaimę“ į Sąjungos teisės aktus neįtraukti, todėl palydos misijų taikymo sritis platesnė – jos taikomos visų rūšių skrydžiams, kuriems prašoma tokios paslaugos. Be to, Sąjungos teisės aktuose nėra 2 priedėlio 1.1–1.3 dalių (įskaitytinai) ir A priedo nuostatų.
4 skyrius4.3Nauja nuostata. ICAO 2 priedo 4.3 punktas pakeičiamas Įgyvendinimo reglamento (ES) Nr. 923/2012 SERA.5005 c punktu. Skirtumas tas, kad į Įgyvendinimo reglamentą (ES) Nr. 923/2012 įtraukiami reikalavimai, pagal kuriuos VST skrydžiai naktį gali būti leidžiami:
c) Jeigu taip nustato kompetentinga institucija, naktiniai VST skrydžiai gali būti leidžiami tokiomis sąlygomis:

1) jeigu išskrendama iš šalia aerodromo esančios teritorijos, pateikiamas skrydžio planas;
2) skrydžio metu užmezgamas ir palaikomas abipusis radijo ryšys atitinkamu oro eismo paslaugų ryšio kanalu (jeigu jis prieinamas);
3) taikomi S5–1 lentelėje nurodyti RMS matomumo ir atstumo nuo debesų mažiausieji dydžiai, tačiau:

i) debesų padas turi būti ne žemiau kaip 450 m (1 500 pėdų);
ii) išskyrus c punkto 4 papunkčio nuostatą, netaikomos S5–1 lentelės a ir b punktuose pateiktos sumažėjusio skrydžio matomumo nuostatos;
iii) B, C, D, E, F ir G klasės oro erdvėje ir žemiau kaip 900 m (3 000 pėdų) virš MSL arba 300 m (1 000 pėdų) virš žemės paviršiaus, atsižvelgiant į tai, kuris didesnis, pilotas turi nuolat matyti paviršių;
iv) sraigtasparniams F ir G klasės oro erdvėse ir esant mažesniam kaip 900 m (3 000 pėdų) skrydžio matomumui virš MSL arba 300 m (1 000 pėdų) virš žemės paviršiaus, atsižvelgiant į tai, kuris didesnis, skrydžio matomumas turi būti ne mažiau kaip 3 km, su sąlyga, kad pilotas nuolat mato paviršių ir jeigu manevruojama tokiu greičiu, kad laiku būtų pastebėtas kitas orlaivis arba kliūtis ir išvengta susidūrimo; ir
v) kalnuotam paviršiui kompetentinga institucija gali nustatyti didesnius RMS matomumo ir atstumo nuo debesų mažiausiuosius dydžius;

4) mažesni nei 3 punkte nurodytieji debesų pado, matomumo ir atstumo nuo debesų mažiausieji dydžiai gali būti leidžiami sraigtasparniams ypatingais atvejais, pvz., medicininių skrydžių, paieškos ir gelbėjimo operacijų arba gaisrų gesinimo atvejais;
5) išskyrus atvejus, kai orlaiviui būtina kilti arba tūpti, arba kai yra gautas kompetentingos institucijos leidimas, skrydis pagal VST naktį vykdomas tokiame lygyje, kuris nebūtų mažesnis už mažiausiąjį absoliutųjį skrydžio aukštį, nustatytą valstybės, virš kurios teritorijos skrendama, o jeigu toks mažiausias skrydžio aukštis nenustatytas:

i) virš aukštos vietovės arba kalnų vietovėse – lygyje, kuris yra bent 600 m (2 000 pėdų) virš aukščiausios kliūties, esančios 8 km spinduliu nuo apskaičiuotosios orlaivio padėties;
ii) kitur nei nurodyta i punkte – lygyje, kuris yra bent 300 m (1 000 pėdų) virš aukščiausios kliūties 8 km spinduliu nuo apskaičiuotosios orlaivio padėties.

4.6ICAO 2 priedo 4.6 punktas pakeičiamas Įgyvendinimo reglamento (ES) Nr. 923/2012 SERA.5005, f punkte nustatant kliūties perskridimo aukščio kriterijus:
„f) Išskyrus atvejus, kai orlaiviui būtina kilti arba tūpti, arba kai yra gautas kompetentingos institucijos leidimas, VST skrydis nevykdomas:

1) virš tankiai apgyvendintų didelių miestų rajonų, miestų ir gyvenviečių, taip pat žmonių sambūrio atvirose vietose – žemiau kaip 300 m (1 000 pėdų) virš aukščiausios kliūties 600 m spinduliu nuo orlaivio;
2) kitais atvejais nei nurodyta 1 punkte – žemiau kaip 150 m (500 pėdų) virš žemės ar vandens paviršiaus arba 150 m (500 pėdų) virš aukščiausios kliūties, esančios 150 m (500 pėdų) spinduliu nuo orlaivio.

3 priedas Meteorologinis tarptautinės oro navigacijos aprūpinimas
NuorodaSkirtumai
1 dalis SARPs esmė
4 skyriusMeteorologiniai stebėjimai ir pranešimai
4.5.1 i)Automatiniuose pranešimuose nenurodomas debesų tipas (CB ir TCU)
4.5.2, 4.5.3Automatiniuose pranešimuose nenurodoma papildoma informacija
4.6.1.1MET REPORT/SPECIAL pranešimuose nurodomos vėjo krypties magnetinės reikšmės
4.6.2.2EYVI AD, EYKA AD ir EYPA AD matomumo stebėjimai, skirti vietiniams pranešimams, reprezentuoja kilimo ir tūpimo tako tūpimo zoną išvykstantiems ir atvykstantiems orlaiviams
4.6.2.3EYKA AD ir EYPA AD matomumo stebėjimai, skirti METAR AUTO pranešimams, reprezentuoja kilimo ir tūpimo tako tūpimo zoną
4.6.4.3Esamųjų orų reiškiniai aerodromo apylinkėse nenustatomi, išleidžiant automatinius METAR pranešimus
4.6.8Automatiniuose pranešimuose nėra jokios papildomos informacijos apie svarbias meteorologines sąlygas artėjimo tūpti ir pakilimo zonose
4.7.3MET REPORT/SPECIAL pranešimuose Šiaulių aerodrome nenaudojamas automatinių vietinių pranešimų identifikatorius AUTO
5 skyriusStebėjimai iš orlaivių ir pranešimai
5.2 a)Reguliarūs stebėjimai iš orlaivių neatliekami
5.5Nauja nuostata. Įgyvendinimo reglamento (ES) Nr. 923/2012 SERA.12005 dalyje nustatyta: b) Kompetentingos institucijos prireikus nustato kitas sąlygas, apie kurias, su jomis susidūrę ar jas pastebėję, praneša visi orlaiviai.
6 skyriusOrų prognozės
6.3Tūpimo prognozės EYKA AD ir EYPA AD nesudaromos
6.3.3Tendencijos prognozė (TREND) taip pat teikiama MET REPORT/SPECIAL ir METAR pranešimuose
6.4Kilimo prognozės EYKA AD, EYPA AD ir EYVI AD sudaromos pagal užklausą
6.5.2Rajono prognozės skrydžiams žemuose lygiuose sudaromos žemėlapio formoje
7 skyriusSIGMET ir AIRMET informacija, aerodromo perspėjimai ir vėjo poslinkio perspėjimai ir aliarmo pranešimai
7.4.1Vėjo poslinkio perspėjimai EYKA AD, EYPA AD ir EYSA AD nesudaromi
2 dalis Papildymai ir priedai
3 papildymasTechninės specifikacijos, susiję su meteorologiniais stebėjimais ir pranešimais
2 skyriusPagrindiniai kriterijai, susiję su meteorologiniais pranešimais
2.1.3Londono ROC METAR pranešimus konvertuoja į skaitmeninę formą
2.3.1 d)Papildoma informacija nenaudojama kaip kriterijus išleisti vietinius specialiuosius pranešimus
4 skyriusMeteorologinių elementų stebėjimas ir stebėjimo rezultatų pranešimai
4.1.5.1MET REPORT/SPECIAL pranešimuose nurodomos vėjo krypties magnetinės reikšmės
4.2.4.4EYSA AD METAR AUTO pranešimuose matomumas nurodomas kaip nekryptinis, naudojant kodą NDV
EYKA AD ir EYPA AD aerodromų METAR AUTO pranešimuose matomumas nurodomas išmatuotas vietoje, reprezentuojančioje RWY tūpimo zoną
4.3.5EYKA AD ir EYVI AD MET REPORT/SPECIAL pranešimuose, skaičiuojant RVR, naudojamas 100%, 30%, 10% ir 3% RWY žiburių šviesos intensyvumas. EYPA AD – 100% RWY žiburių šviesos intensyvumas
4.3.6.6METAR pranešimuose tais atvejais, kai per 10 minučių laikotarpį RVR 1 minutės vidurkio vertės pakinta daugiau kaip 50 m ar daugiau kaip 20 procentų vidutinės vertės, imant didesniąją iš jų, tuomet vietoje 10 minučių vidurkio vertės nurodomos 1 minutės vidurkio minimali ir maksimali vertės
4.4.2.6Automatiniuose pranešimuose nenurodomos šios esamųjų orų charakteristikos: BL, DR, MI, BC
4.5.3EYVI AD debesų pado aukštis pranešamas aerodromo aukščio atvykstantiems ir išvykstantiems orlaiviams atžvilgiu
4.5.4.3Automatiniuose pranešimuose santrumpa “NSC” naudojama taip pat ir tais atvejais, kai CB ir/arba TCU tipo debesų yra aukščiau 5000 pėdų
4.5.4.5 a)EYSA AD automatiniuose pranešimuose kodas “///” nenaudojamas debesų tipo kodo vietoje
4.8.1.2Automatiniuose vietiniuose pranešimuose aviacijai pavojingos meteorologinės sąlygos kaip papildoma informacija nenurodomos
4.8.1.4Informacija apie vėjo poslinkį nenurodoma METAR AUTO pranešimuose
4.8.1.5 a) 4.8.16Informacija apie jūros paviršiaus temperatūrą ir jūros sąlygas arba reikšmingą bangų aukštį nenurodoma
5 papildymasTechninės specifikacijos, susijusios orų prognozėmis
1 skyriusKriterijai, susiję su TAF
1.1.2Londono ROC TAF konvertuoja į skaitmeninę formą
2 skyriusKriterijai, susiję su tūpimo prognozėmis
2.2.3Pridedamoje prie vietinių ir prie METAR pranešimų TREND prognozėje matomumo vertė yra ta pati
6 papildymasTechninės specifikacijos, susijusios su SIGMET ir AIRMET informacija, aerodromo perspėjimais ir vėjo poslinkio perspėjimais bei įspėjimo pranešimais
1 skyriusSpecifikacijos, susijusios su SIGMET informacija
1.1.6 – 1.1.7Londono ROC SIGMET konvertuoja į skaitmeninę formą
2 skyriusSpecifikacijos, susijusios su AIRMET informacija
2.1.6Londono ROC AIRMET konvertuoja į skaitmeninę formą
5 skyriusSpecifikacijos, susijusios su aerodromo perspėjimais
5.1.1, 5.1.3Aerodromo perspėjimai rengiami ir platinami pagal susitarimą tarp LHMT ir aerodromų tarnybų
6 skyriusSpecifikacijos, susijusios su vėjo poslinkio perspėjimais
6.2Informacija apie vėjo poslinkį, kaip papildoma informacija, nenurodoma METAR AUTO pranešimuose ir automatiniuose vietiniuose pranešimuose
4 priedas Oro navigacijos žemėlapiai
NuorodaSkirtumai
4 skyriusAerodromo kliūčių žemėlapis – ICAO. B tipo
4.2.1Šis žemėlapis nerengiamas
5 skyriusAerodromo vietovės ir kliūčių žemėlapis – ICAO (elektroninė versija)
5.2.1Šis žemėlapis neprieinamas 4 zonai
6 skyriusTiksliojo artėjimo tūpti vietovės žemėlapis – ICAO
6.2.1Kauno RWY 08, Palangos, Šiaulių ir Vilniaus RWY 19 aerodromų žemėlapiai nerengiami
9 skyriusStandartinio išskridimo pagal prietaisus žemėlapis (SID) – ICAO
9.2Šis žemėlapis nerengiamas Šiaulių aerodromui
9.9.4.3Atitinkama navigacijos duomenų kodavimo informacija neskelbiama antroje žemėlapio pusėje arba atskirame lape
10 skyriusStandartinio atskridimo pagal prietaisus žemėlapis (STAR) – ICAO
10.2Šis žemėlapis nerengiamas Šiaulių aerodromui
10.9.4.3Atitinkama navigacijos duomenų kodavimo informacija neskelbiama antroje žemėlapio pusėje arba atskirame lape
11 skyriusArtėjimo tūpti pagal prietaisus žemėlapis – ICAO
11.10.9Atitinkama navigacijos duomenų kodavimo informacija neskelbiama antroje žemėlapio pusėje arba atskirame lape (išskyrus RNP žemėlapiuose)
14 skyriusAerodromo eismo schema – ICAO
14.2Kauno, Palangos bei Šiaulių aerodromų eismo schemose kartu pateiktos orlaivių stovėjimo aikštelių ir pastatymo schemos - ICAO
15 skyriusOrlaivių stovėjimo aikštelių ir pastatymo schema – ICAO
15.2Kauno, Palangos bei Šiaulių aerodromų orlaivių stovėjimo aikštelių ir pastatymo schemose kartu pateiktos eismo schemos - ICAO
16 skyriusPasaulio oro navigacijos žemėlapis – ICAO 1:1 000 000
16.2.1Šis žemėlapis nerengiamas
18 skyriusOro navigacijos žemėlapis – ICAO mažo mastelio
18.2Šis žemėlapis nerengiamas.
19 skyriusKurso žymėjimo žemėlapis – ICAO
19.2Šis žemėlapis nerengiamas
20 skyriusElektroninis oro navigacijos žemėlapis – ICAO
20.2.1Šis žemėlapis nerengiamas
5 priedas Matavimo vienetai naudojami ore ir žemėje
NuorodaSkirtumai
Skirtumų nėra
6 priedas Orlaivių naudojimas
NuorodaSkirtumai
1 dalis Tarptautinis komercinis oro susisiekimas - lėktuvai
Naudojamas 1991 m. gruodžio 16 d. Tarybos Reglamentas (EEC) Nr. 3922/91 dėl techninių reikalavimų ir administracinės tvarkos suderinimo civilinės aviacijos srityje III priedas (EU-OPS)
7 priedas Orlaivių nacionaliniai ir registravimo ženklai
NuorodaSkirtumai
Skirtumų nėra
8 priedas Orlaivių tinkamumas skraidyti
NuorodaSkirtumai
Skirtumų nėra
9 priedas Formalumų supaprastinimas
NuorodaSkirtumai
Rengiamas
10 priedas Aviacijos ryšiai
NuorodaSkirtumai
II tomas5 skyrius5.2.1.4.1SERA.14035 Skaičių perdavimas radiotelefoniniu ryšiu
a) Skaičių perdavimas
1. Visi perduodant orlaivio šaukinį, kursą, kilimo ir tūpimo tako numerį, vėjo kryptį ir greitį vartojami skaičiai perduodami atskirai ištariant kiekvieną skaitmenį.
i) Skrydžio lygiai perduodami atskirai ištariant kiekvieną skaitmenį, išskyrus šimto kartotinius skrydžio lygius.
ii) Aukščiamačio nuostatis perduodamas atskirai ištariant kiekvieną skaitmenį, išskyrus 1 000 hPa nuostatį, kuris perduodamas kaip „VIENAS TŪKSTANTIS“ („ONE THOUSAND“).
iii) Visi skaičiai, naudojami perduodant atsakiklio kodus, perduodami atskirai ištariant kiekvieną skaitmenį, išskyrus atvejus, kai atsakiklio kodai yra tik tūkstančio kartotiniai, – tuomet informacija perduodama ištariant tūkstančių skaičių rodantį skaitmenį ir po jo žodį „TŪKSTANČIAI“ („THOUSAND“).
2. Visi skaičiai, naudojami perduodant kitą nei a punkto 1 papunktyje nurodytą informaciją, perduodami atskirai ištariant kiekvieną skaitmenį, išskyrus skaičius, kuriuos sudaro šimto arba tūkstančio kartotiniai, – šie skaičiai perduodami ištariant kiekvieną šimtų arba tūkstančių skaičių nurodantį skaitmenį ir po jo atitinkamai žodį „ŠIMTAI“ („HUNDRED“) arba „TŪKSTANČIAI“ („THOUSAND“). Tūkstančių ir šimto kartotinių deriniai perduodami ištariant kiekvieną tūkstančių skaičių nurodantį skaitmenį ir po jo žodį „TŪKSTANČIAI“ („THOUSAND“), po to šimtų skaičių ir žodį „ŠIMTAI“ („HUNDRED“).
3. Tais atvejais, kai reikia patikslinti skaičių, perduotą kaip tūkstančio ir (arba) šimto kartotinį, skaičius perduodamas atskirai ištariant kiekvieną skaitmenį.
4. Teikiant informaciją apie objekto arba konfliktinę situaciją keliančio orlaivio santykinį pelengą pagal 12 valandų laikrodžio skalę, informacija pateikiama ištariant skaitmenis kartu, pvz., „DEŠIMTA VALANDA“ („TEN O„VIENUOLIKTA VALANDA“ („ELEVEN O
5. kaičiai su kableliu perduodami kaip nurodyta a punkto 1 papunktyje, o kablelis atitinkamoje sekoje nurodomas žodžiu „KABLELIS“ („DECIMAL“).
6. Nurodant labai aukšto dažnio (VHF) radiotelefonijos ryšio perdavimo kanalą naudojami visi šeši skaitinės žymos skaitmenys, išskyrus atvejį, kai penktas ir šeštas skaitmenys yra nuliai, – tuomet nurodomi tik pirmieji keturi kanalo žymos skaitmenys.
5.2.1.7.3.2.3SERA.14055 Radiotelefonijos procedūros
b) 2. Atsakant į minėtą kreipimąsi nurodomas besikreipiančiosios stoties šaukinys, po jo nurodomas atsakančiosios stoties šaukinys, ir laikoma, kad tai yra raginimas besikreipiančiajai stočiai siųsti pranešimą. Kai ryšys perkeliamas toje pačioje OEP tarnyboje, OEP tarnybos šaukinį galima praleisti, jei tai leidžia kompetentinga institucija.“
11 priedas Oro eismo paslaugos
NuorodaSkirtumai
2 skyrius2.6.1Išimties galimybė. Įgyvendinimo reglamento (ES) Nr. 923/2012 SERA.6001 dalyje orlaiviui leidžiama viršyti 250 mazgų greičio ribą, jeigu kompetentinga institucija tai patvirtina tam tikrų rūšių orlaiviams, kurie dėl techninių ar saugos priežasčių negali išlaikyti šio greičio.
2.25.5Įgyvendinimo reglamento (ES) Nr. 923/2012 SERA.3401 d punkto 1 papunktis nuo ICAO 11 priedo 2.25.5 standarto skiriasi taip:
„Tikrinant laiką, jis nurodomas bent artimiausios minutės tikslumu“
3 skyriusNauja nuostata. Įgyvendinimo reglamento (ES) Nr. 923/2012 SERA.8005 dalies b) punkte nurodyta:
b) Skrydžių valdymo tarnybų suteikiamais leidimais numatomas toliau nurodytas skirstymas:

1) tarp visų skrydžių A ir B klasių oro erdvėje;
2) tarp visų SPT skrydžių C, D ir E klasių oro erdvėje;
3) tarp visų SPT skrydžių ir VST skrydžių C klasės oro erdvėje;
4) tarp visų SPT skrydžių ir specialiųjų VST skrydžių;
5) tarp specialiųjų VST skrydžių, nebent kitaip nustatytų kompetentinga institucija;

išskyrus atvejus, kai to prašo orlaivio pilotas ir tam pritaria kito orlaivio pilotas ir jei kompetentingos institucijos taip numatyta b punkte nurodytiems atvejams, D ir E klasių oro erdvėje pilotui gali būti suteiktas leidimas, jeigu jis pats išlaiko skirstymą tam tikroje skrydžio žemiau 3 050 m (10 000 pėdų) dalyje dieną, aukštėjant arba žemėjant, vizualiosiomis meteorologinėmis sąlygomis.
Įgyvendinimo reglamento (ES) Nr. 923/2012 SERA.8015 dalyje nurodyta (ICAO standarto 11 priedo 3.7.3.1 punktą papildžius paryškintu tekstu):
e) Leidimų ir su sauga susijusios informacijos pakartojimas
1) Skrydžio įgula pakartoja skrydžių vadovui su sauga susijusias balsu perduotų skrydžių valdymo tarnybos leidimų ir nurodymų dalis. Visuomet reikia pakartoti šiuos dalykus:

i) skrydžių valdymo tarnybos maršruto leidimai;
ii) leidimai ir nurodymai įriedėti į bet kokį kilimo ir tūpimo taką, tūpti ant jo, kilti nuo jo, sustoti prieš įriedant į jį, kirsti jį, riedėti į jį ir juo priešinga kilimui ar tūpimui kryptimi; ir
iii) kilimo ir tūpimo tako užimtumas, aukščiamačio nuostatos, SSR kodai, naujai priskirti ryšio kanalai, lygio nurodymai, kurso ir greičio nurodymai, ir
iv) pereinamieji lygiai, nurodyti skrydžių vadovo arba ATIS transliacijose.

Įgyvendinimo reglamento (ES) Nr. 923/2012 SERA.8015 dalies e punkto 2 dalyje nurodyta (ICAO standarto 11 priedo 3.7.3.1.1 punktą papildžius paryškintu tekstu):
2) Kiti leidimai ar nurodymai, įskaitant sąlyginius leidimus ir riedėjimo nurodymus, perskaitomi arba patvirtinami taip, kad būtų aiškiai parodyta, jog jie suprasti ir jų bus laikomasi.
Nauja nuostata. Įgyvendinimo reglamento (ES) Nr. 923/2012 SERA.5010 dalyje nustatyta:
SERA.5010 Specialieji VST skrydžiai, vykdomi skrydžių valdymo zonose
Specialieji VST skrydžiai gali būti leidžiami skrydžių valdymo zonoje, jeigu yra gautas skrydžių valdymo tarnybos leidimas. Išskyrus atvejus, kai sraigtasparniams ypatingais atvejais, pvz., medicininiams skrydžiams, paieškos ir gelbėjimo operacijoms ir gaisrų gesinimo atveju tai leidžia kompetentinga institucija, taikomos tokios papildomos sąlygos:

a) tokie skrydžiai gali būti vykdomi tik dieną, nebent kompetentinga institucija yra leidusi kitaip;
b) pilotui:
1) vengiant debesų ir matant žemės paviršių;
2) skrydžio matomumas yra ne mažesnis kaip 1 500 m, o sraigtasparniams – ne mažesnis kaip 800 m;
3) 140 mazgų IAS arba mažesniu greičiu, kad laiku būtų pastebėtas kitas orlaivis arba kliūtys ir išvengta susidūrimo; ir
c) skrydžių valdymo tarnyba neišduoda specialųjį VST skrydį vykdančiam orlaiviui leidimo kilti arba tūpti skrydžių valdymo zonoje esančiame aerodrome ar įskristi į aerodromo eismo zoną arba aerodromo eismo ratą, jeigu meteorologinės sąlygos, apie kurias pranešta, yra prastesnės nei toliau nurodyti mažiausieji dydžiai:
1) matomumas nuo žemės yra ne mažiau kaip 1 500 m, o sraigtasparniams – ne mažiau kaip 800 m;
2) debesų padas yra ne mažiau kaip 180 m (600 pėdų).

5 skyriusNauja nuostata. Įgyvendinimo reglamento (ES) Nr. 923/2012 SERA.12005 dalyje nustatyta:
b) Kompetentingos institucijos prireikus nustato kitas sąlygas, apie kurias, su jomis susidūrę ar jas pastebėję, praneša visi orlaiviai
12 priedas Paieška ir gelbėjimas
NuorodaSkirtumai
Skirtumų nėra
13 priedas Orlaivių avarijų ir incidentų tyrimas
NuorodaSkirtumai
Skirtumų nėra
14 priedas Aerodromai
NuorodaSkirtumai
Skirtumų nėra
15 priedas Oro navigacijos informacijos paslaugos
NuorodaSkirtumai
3 skyriusOro navigacijos informacijos vadyba
3.5Automatizavimo naudojimas nėra pilnai įgyvendintas
5 skyriusOro navigacijos informacijos produktai ir paslaugos
5.2.5.1– Kauno, Palangos bei Šiaulių aerodromų eismo schemos pateiktos kartu su orlaivių stovėjimo aikštelių ir pastatymo schemomis – ICAO;
– Aerodromo vietovės ir kliūčių žemėlapis – ICAO (elektroninė versija) neprieinamas 4 zonai;
– Kauno, Palangos bei Šiaulių aerodromų orlaivių stovėjimo aikštelių ir pastatymo schemos pateiktos kartu su eismo schemomis – ICAO;
– Tiksliojo artėjimo tūpti vietovės žemėlapis – ICAO nerengiamas Kauno RWY 08, Palangos, Šiaulių ir Vilniaus RWY 19
5.3.2AIP duomenų rinkinys nerengiamas
5.3.4Aerodromo kartografavimo duomenų rinkinys nerengiamas
5.3.5Skrydžių pagal prietaisus procedūrų duomenų rinkinys nerengiamas
16 priedas Aplinkosauga
NuorodaSkirtumai
Rengiamas
17 priedas Saugumas
NuorodaSkirtumai
Doc 8973 Aviacijos saugumo vadovas
11.2.6.18 (a)Skirtumų nėraNuo 2022 m. sausio 1 d. EYVI/EYKA/EYPA nuolatiniai oro uosto leidimai darbuotojams išduodami be vizualiai nurodytos galiojimo datos. Nuolatinių asmeninių leidimų galiojimas programuojamas elektroniniu būdu. Lietuvos oro uostų apsaugos darbuotojai ir Viešojo saugumo tarnybos prieigos taškuose ir oro uoste tikrina visų tipų leidimus naudodami mobiliuosius skaitytuvus, kurie leidžia nustatyti elektroniniu būdu programuojamų leidimų galiojimą. Skirtumas nuo ICAO standarto, atliktas pagal Komisijos įgyvendinimo reglamentą (ES) 2015/1998 1.2.5.1 e).
18 priedas Saugus pavojingų krovinių vežimas oru
NuorodaSkirtumai
10 skyriusLietuvos Transporto saugos agentūros direktoriaus 2020 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 2BE-443 nustatyti reikalavimai dėl pavojingų krovinių vežimo oro transportu mokymų. Informaciją galima rasti svetainėje www.ltsa.lt
NuorodaSkirtumai
Doc 4444 Oro navigacijos paslaugų procedūros – Skrydžių taisyklės ir oro eismo paslaugų teikimo taisyklės
2 papildymas8Be kariniams skrydžiams naudojamų orlaivių, dar ir muitinės ir policijos orlaivių naudotojai ICAO skrydžio plano 8 punkte turi įrašyti raidę “M”.
Doc 10066 Oro navigacijos paslaugų procedūros Oro navigacijos informacijos valdymas
5.2.3 Spausdinti leidiniai nerengiami
5.3.3.1AIP duomenų rinkinys nerengiamas
5.3.3.3Aerodromo kartografinių duomenų rinkinys nerengiamas
5.3.3.4Skrydžių pagal prietaisus procedūrų duomenų rinkinys nerengiamas
5.4.1.3 - 5.4.1.4 Duomenų rinkinių kontrolinis sąrašas nerengiamas
6.1.4.3Pranešimai apie nustatytų pavojingų, ribojamų ar draudžiamų zonų aktyvavimą ir apie veiklą, reikalaujančią laikino oro erdvės apribojimo, išskyrus gelbėjimo darbus, turi būti paskelbti ne vėliau kaip prieš 1 dieną iki nurodytų zonų aktyvavimo
6.1.4.4 - 6.1.4.6Netaikoma
6.1.5.1 - 6.1.5.2 Netaikoma
Papildymas 2 Oro navigacijos informacijos rinkinio (AIP) turinys
1 dalis Bendroji
GEN 3.5.7VOLMET paslaugos neteikiamos
2 dalis Maršrutai
ENR 3.1Standartinių navigacinių maršrutų nėra
ENR 3.3Kitų maršrutų nėra
ENR 4.2Specialiosios navigacijos sistemos nėra
ENR 4.3Pasaulinės navigacijos palydovinės sistemos (GNSS) nėra
ENR 4.5Antžeminių oro navigacijos žiburių maršrute nėra
3 dalis Aerodromai
AD 2.24 Aerodromų žemėlapiai
5)Aerodromo kliūčių žemėlapis — ICAO B tipo – nerengimas
15)Paukščių telkimosi aerodromo apylinkėse žemėlapis – nerengiamas
AD 3 Sraigtasparnių uostai
Sraigtasparnių uostų nėra